Another Brazilian on antiX

Forum Forums New users Welcome to antiX Another Brazilian on antiX

• This topic has 7 replies, 7 voices, and was last updated Jun 11-11:10 pm by boy.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    boy

Hi.

I’m a boy and I got to know antiX and this forum with marcelocripe.

I started learning computer science at an advanced age, over 50 years old, with the help of marcelocripe. Switching from Windows to antiX on my computer made it faster and consumes less memory and turns on much faster. marcelocripe always shares in WhatsApp groups, warns us to update antiX every day, I’ve been noticing that more and more translations of menus and application programs that marcelo comments and asks for our opinions are coming. Due to the texts being more and more in my language, I am learning antiX much easier and in a comfortable way learning in antiX.

I hope the translations from the internet translators arrive correctly for you.

I thank everyone.

Greetings.

boy

———-

Olá.

Eu sou boy e conheci o antiX e este fórum com o marcelocripe.

Eu comecei a aprender informática com uma idade avançada, acima dos 50 anos, com a ajuda do marcelocripe. A troca do Windows pelo antiX no meu computador fez ele ficar mais rápido e consome menos memória e liga muito mais rápido. O marcelocripe sempre compartilha nos grupos de WhatsApp, nos avisa para atualizarmos todos os dias o antiX, eu venho percebendo que cada vez mais estão vindo as traduções dos menus e dos programas aplicativos que tanto o marcelo comenta e pede as nossas opiniões. Devido aos textos estarem cada vez mais no meu idioma, estou o aprendendo o antiX muito mais fácil e de forma confortável o aprendizado no antiX.

Espero que as traduções dos tradutores da internet cheguem corretamente para vocês.

Agradeço a todos.

Saudações.

boy

Member
    Xecure
    Helpful
    Up
    0
    :D

Welcome, boy. I hope you enjoy the antiX journey. If there is anything you cannot figure out, let us know and we will try to help.

Welcome to the antiX forum!

Moderator
    Brian Masinick
    Helpful
    Up
    0

@boy: Welcome to the antiX forum and the lean, efficient antiX distribution, which is made for friends like you!

Greetings and best wishes.
    Marcelo has been a great advocate and has helped with the improvement of features and language translation.

Brian Masinick

Moderator
    ModdIt
    Helpful
    Up
    0

Welcome to the growing world wide virtual village of antixia.

Member
    felipecardope
    Helpful
    Up
    0

Welcome to the antiX forum, you will learn many things in this forum.

felipecardope

Bem-vindo ao fórum do antiX, você vai aprender muitas coisas nesse fórum.

felipecardope

Member
    marcelocripe
    Helpful
    Up
    0

Hello mr. boy,

Welcome to the antiX Linux forum.

I also have this same feeling, that it took me a long time to get to know antiX and that it is never too late for us to learn.

I am glad that you accepted my greatest recommendation of all, which is to register here on the forum, just as I was very well received, you are being …

As much as we can be together in WhatsApp and Telegram groups, with several Portuguese speakers and some Spanish speakers, we try to help each other in these social networks in the best possible way, but with great limitations and difficulties. However, the source of knowledge is here, on the antiX forum. Know that we can count on teachers and teachers who have great knowledge and patience as great as they are, to teach us, despite not mastering the English language.

Remember, always read the excellent tutorials created by @PPC in the Portuguese area https://www.antixforum.com/forums/forum/general/other-languages/portuguese/. Any questions, feel free to ask, we will try to help you.

When you start a thread or participate with a post, remember to check the option “Notify me of follow-up replies via email”, by checking this option you will receive a message in your e-mail box whenever there are replies to the thread in question.

marcelocripe
    (Original text in Brazilian Portuguese)

———-

Olá sr. boy,

Seja bem-vindo fórum do antiX Linux.

Eu também tenho esta mesma sensação, que demorou muito tempo para eu conhecer o antiX e que nunca é tarde para aprendermos.

Eu fico contente que o senhor aceitou a minha maior recomendação de todas, que é de fazer o cadastro aqui no fórum, da mesma forma que eu fui muito bem recebido, o senhor está sendo …

Por mais que possamos estar juntos nos grupos de WhatsApp e Telegram, com vários falantes em idioma Português e alguns falantes em Espanhol, tentamos nos ajudar nestas redes sociais da melhor maneira possível, mas com grandes limitações e dificuldades. Contudo, a fonte de conhecimento está aqui, no fórum do antiX. Saiba que podemos contar com os mestres e professores que possuem grande conhecimento e paciência quanto tão grande quanto, para nos ensinar, apesar de não dominarmos o idioma inglês.

Lembre-se, sempre de ler os excelentes tutoriais criados pelo @PPC na área em Português https://www.antixforum.com/forums/forum/general/other-languages/portuguese/. Qualquer dúvida, fique a vontade para perguntar, tentaremos te ajudar.

Quando você iniciar algum tópico ou participar com alguma postagem, lembre-se de marcar a opção “Notify me of follow-up replies via email”, marcando esta opção você receberá uma mensagem na sua caixa de e-mail sempre que houver respostas do tópico em questão.

marcelocripe
    (Texto original em Português do Brasil)

Member
    seaken64
    Helpful
    Up
    0

Welcome @boy to antiX. I also am a boy at 57 years of age. Many of us here are 50 plus years so you will feel right at home.

Interestingly, I was just in New Bedford Massachusetts yesterday (on vacation) and there is a large community of Portuguese living there. Were you aware of the Portuguese of Massachusetts? I think mostly from Portugal, not Brazil. But I was just curious if there any Portuguese speakers on the forums from Massachusetts.

Again, welcome to the forum, and thanks to Marcelo for spreading the word about antiX.

Seaken64

• This reply was modified 1 week, 6 days ago by Brian Masinick.
    Member
    boy
    Helpful
    Up
    0

Thanks for the welcome from everyone.

We are all “boys” wanting to learn how to use antiX.

Obrigado pelas boas-vindas de todos.

Somos todos “meninos” querendo aprender a usar o antiX.

boy

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.