Antivírus para o AntiX

Forum Forums General Other Languages Portuguese Antivírus para o AntiX

• This topic has 18 replies, 7 voices, and was last updated Sep 13-2:04 pm by Matheus.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    marcelocripe
    Helpful
    Up
    0

@christophe, @PPC

Muito obrigado por seus ensinamentos.
    A seguir, a sequência de verificação do estado do Firewall, o comando de ativação e a verificação do estado de ativado do Firewall.

Thank you very much for your teachings.
    The following is the sequence of checking the state of the Firewall, the activation command, and checking the activated state of the Firewall.

usuario@antix1:~
    $ sudo ufw status
    [sudo] senha para super:
    Status: inactive

$ sudo ufw enable
    Firewall is active and enabled on system startup

$ sudo ufw status
    Status: active

$

Na janela de terminal, o comando para abrir a interface gráfica com os poderes de superusuário root.
    In the terminal window, the command to open the graphical interface with root superuser powers.

antix1@antix1:~
    $ su root
    Senha:

root@antix1:/home/antix1# gksu gufw
    /usr/share/gufw/gufw/view/guiGufw.py:23: PyGIWarning: Gtk was imported without specifying a version first. Use gi.require_version(‘Gtk’, ‘3.0’) before import to ensure that the right version gets loaded.
    from gi.repository import Gtk, Gdk, GLib
    /usr/share/gufw/gufw/view/guiGufw.py:25: PyGIWarning: Polkit was imported without specifying a version first. Use gi.require_version(‘Polkit’, ‘1.0’) before import to ensure that the right version gets loaded.
    from gi.repository import Polkit

root@antix1:/home/antix1#

Captura de tela das janelas:
    Screenshot of the windows:

https://ibb.co/XWXQpKh

https://ibb.co/55cfnPb

https://ibb.co/WgYdxBj

A única dúvida que eu ainda tenho é a seguinte: Se eu fizer a ativação com o comando ‘sudo ufw enable’ é necessário realizar o comando ‘gksu gufw’?
    Muito obrigado.

The only question I still have is the following: If I do the activation with the command ‘sudo ufw enable’ is it necessary to perform the command ‘gksu gufw’?
    Thank you very much.

marcelocripe

Moderator
    christophe
    Helpful
    Up
    0

A única dúvida que eu ainda tenho é a seguinte: Se eu fizer a ativação com o comando ‘sudo ufw enable’ é necessário realizar o comando ‘gksu gufw’?
    Muito obrigado.

Não. Apenas um comando. E então se tornará permanente.

sudo ufw desativar

irá desativar o firewall. Mas como você teria adivinhado, o sistema se lembra de qualquer comandante que você tenha feito pela última vez, e torne-o “permanente” – até que você dê o comando oposto. É muito descomplicado usar.

A menos que você tenha uma razão especial para fazê-lo, eu não usaria
    gksu gufw

Você só precisa usar um. Mas o que você usa, você só precisa usar esse comando uma vez (a menos que você desligue o firewall por algum motivo).

Eu gosto do simples
    sudo ufw ativar
    Porque isso fornece essas informações de feedback que agora está ativada e também na inicialização do sistema. E então eu apenas esqueço disso.

Se eu quiser verificar, posso executar isso
    sudo ufw status
    Mas geralmente, é uma questão de configurá-lo uma vez e, em seguida, esquecendo-se, porque sempre é executado na inicialização.

(Eu acho que explico isso, sinto muito. Estou ficando cansado.) 🙂
    ————————–

No. Only one command. And it will then become permanent.

sudo ufw disable

will disable the firewall. But as you would have guessed, the system remembers whichever command you last made, and makes it “permanent” – until you give the opposite command. It is very uncomplicated to use.

Unless you have a special reason to do so, I would not use
    gksu gufw

You only need to use one. But whichever one you use, you only need to use that command once (unless you turn the firewall off for some reason).

I like the simple
    sudo ufw enable
    because it give that feedback information that it is now enabled and also at system startup. And then I just forget about it.

if I ever want to check, I can run that
    sudo ufw status
    but generally, it’s a matter of setting it one time, and then forgetting about it, because it always runs at startup.

(I think I over-explained it, I’m sorry. I’m getting tired.) 🙂

• This reply was modified 2 months, 1 week ago by christophe.

confirmed antiX frugaler, since 2018

Moderator
    BobC
    Helpful
    Up
    0

Eu tenho:
    1. Clamtk dos repos
    2. Versão Linux do Sophos Antivirus https://www.sofos.com/en-us/support/documentation/sofos-anti-virus-for-linux.aspx?platform=standalone-computadores #standalone-

Original text:
    I have:
    1. ClamTk from the repos
    2. Linux version of Sophos antivirus https://www.sophos.com/en-us/support/documentation/sophos-anti-virus-for-linux.aspx?platform=Standalone-computers#Standalone-computers

Member
    Matheus
    Helpful
    Up
    0

Olá, pessoal!

Gostaria de agradecer muitíssimo a interação e participação de todos.

Desculpem-me pela demora no retorno.

Atenciosamente, Matheus.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.