antiX community scripts

Forum Forums New users New Users and General Questions antiX community scripts

• This topic has 16 replies, 9 voices, and was last updated Feb 23-2:13 pm by marcelocripe.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Forum Admin
    DaveDave

I will agree with that being the safer statement; as well as the not well defined (as in the installed “stuff” does not match the definitions)
    The document (https://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.pdf) linked in that severfault thread is fairly comprehensive however.

Computers are like air conditioners. They work fine until you start opening Windows. ~Author Unknown

Member
    marcelocripemarcelocripe

antiX programs are delivered via, installed via, .deb files
    and the content to be delivered via the .deb files is maintained, is “collaborated”, via git project source code repositories. You seem to be asking collaborators and antiX developers to, instead, consume zipfiles which you intend to provide ~~ forcing someone else to extract from zipfile and add it to the appropriate git project source code repository. (just emphasizing/explaining here, not scolding)

Skidoo,

I know that “.deb” packages are the standard for Debian-based distributions.
    I think I should have included the word “unofficial” in the title of this topic. The scripts for the programs I refer to are both official and non-official programs. The “unofficial” scripts are those created by PPC, Xecure, BobC and other colleagues who develop, eventually they will never become “official”, as they depend on the approval of the antiX developers. They posted on the various topics that are spread across several different subjects. The idea is to combine these solutions, even if they never enter the antiX ISOs, they can be useful for other people, so these scripts need the shortcut icons “.desktop”, they need to be created so that the user does not have to give the command to execute directly in “program_name.sh”, an image to be displayed in the icon and instructions on how to use these three files. As for the “.mo” file, I still have to learn how to operate poedit.

Some examples that I will mention are all the solutions created by PPC: control panel, the various implementations of the Tint2 toolbar for Fluxbox that can also be used in IceWM and JWM, for example: Rofi, Weather Forecast, Calendar with Agenda and etc. All of these scripts can be translated and shared for anyone interested in using them.

As I do not have full control over the “Linux Standard Base-LSB” and the organizational structure and file system hierarchy used in antiX, it is best to ask, before distributing and sharing wrong information.

So I started this topic, in order to know in which directory these scripts should or can be placed without any kind of conflict with the official antiX scripts and that mainly are not automatically deleted during an antiX update process, as they are scripts “intruders”.

marcelocripe
    (Original text in Brazilian Portuguese)

———-

Skidoo,

Eu sei que os pacotes “.deb” são o padrão para as distribuições baseadas em Debian.
    Eu acho que eu deveria ter incluído no título deste tópico a palavra “não oficial”. Os scripts dos programas que eu me refiro são tanto dos programas oficiais, quanto dos programas não oficiais. Os scripts “não oficiais” são os criados pelo PPC, Xecure, BobC e outros colegas que desenvolvem, eventualmente nunca se tornarão “oficias”, pois dependem da aprovação dos desenvolvedores do antiX. Eles postaram nos diversos tópicos que estão espalhados em vários assuntos diferentes. A ideia é juntar estas soluções, mesmo que nunca entrem nas ISOs do antiX, podem vir a serem úteis para outras pessoas, por isso estes scripts precisam dos ícones de atalho “.desktop”, precisam ser criados para que o usuário não precise dar o comando de executar diretamente no “nome_do_programa.sh”, de uma imagem para ser exibida no ícone e instruções de como utilizar estes três arquivos. Quanto ao arquivo “.mo” eu ainda tenho que aprender a operar poedit.

Alguns exemplos que irei citar são todas as soluções criadas pelo PPC: painel de controle, as diversas implementações da barra de ferramentas Tint2 para o Fluxbox que podem ser utilizadas também no IceWM e no JWM, por exemplo: Rofi, Previsão do Tempo, Calendário com Agenda e etc. Todos estes scripts podem ser traduzidos e compartilhados para quem tiver interesse em utilizar.

Como eu não possuo total domínio sobre o “Linux Standard Base-LSB” e sobre a estrutura organizacional e da hierarquia de sistema de arquivos usada no antiX, o melhor é perguntar, antes de distribuir e compartilhar informações erradas.

Por isso iniciei este tópico, afim de saber em qual diretório estes scripts devem ou podem ser colocados sem que haja qualquer tipo de conflito com os scripts oficiais do antiX e que principalmente não sejam apagados automaticamente durante um processo de atualização do antiX, por serem scripts “intrusos”.

marcelocripe
    (Texto original em Português do Brasil)

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.