APT based offline repo (small yad-bash project)

Forum Forums antiX-development Development APT based offline repo (small yad-bash project)

• This topic has 140 replies, 7 voices, and was last updated Nov 6-7:45 pm by Xecure.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 141 total)
  • Author
    Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure and PPC,

I will try to summarize the results of the tests that I managed to do and leave for another moment for me to do the step or tutorial, I count on your support so that the FAQ or tutorial is as good as the program.

I would like to start with the translation of LibreOffice, but as it is not the time yet, I started with Wine, I had some difficulties to do the installation and make the program work with the installation in graphical mode or in online ceiling mode, in the tests that I did it at another time and in another antiX installation.

First test:
    On the computer that I tested the new version my-offline-repo06.zip, I had received the installations of the day 21-07-2020 give:

Via terminal I applied the commands:
    $ sudo apt-get update {Enter}
    $ sudo apt-get install apt-rdepends {Enter}
    $ sudo apt-get install dpkg-dev {Enter}

On the computer with internet access, I ran my-offline-repo.sh, selected the Repositorio_Offline_antiX folder, typed in the Package Name: wine field, clicked Update the package list, user password and Enter, searched for updates in the repositories, Ok in apt-Update, Download dependencies.

On the computer without internet access, I copied and pasted the Repositorio_Offline_antiX folder, I ran my-offline-repo.sh which is in another folder, clicked on Install from Repo, opened another window, selected the Repositorio_Offline_antiX folder (the same folder created on the computer with internet access containing the packages), Add repo to list, user password, Install Apps, open another window and wine appears in the list, I selected wine, Ok, a RoxTerm window opened and closed very quickly, I unfortunately I was unable to read, the installation did not occur via my-offline-repo.sh. It is a pity, there is little left

But following the previous guidelines, with Synaptic, I clicked on the search and typed the name wine, in the right column was listed libwine, wine and wine64, I clicked on wine, mark and the others were automatically marked, then I clicked apply and the installation occurred successfully. In the terminal I applied the command:

$ wine load {Enter}
    it looks like wine32 is missing, you should install it.
    as root, please run "apt-get install wine32"
    wine: cannot find L "C: \\ windows \\ system32 \\ load.exe"

The wine window was displayed, proceeding with the configuration, in the /home/Usuario/.wine folder was created and I found the drive_c. I couldn’t do any more tests on this Wine.

Second test:

On the computer with internet access, I ran my-offline-repo.sh, selected the Repositorio_Offline_antiX folder, typed in the Package Name: chrome field, clicked Update the package list, user password and Enter, searched for updates in the repositories, Ok in apt-Update, I clicked Download dependencies, displayed the message chrome is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: google-chrome field, displayed the message google-chrome is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: opera field, displayed the message opera is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: chromium field, displayed the message Downloading chromium, Yes, the download started and the download progress was displayed, chromium was download , Ok, close. Still on the online computer, I disabled the network card to disconnect from the internet, I ran my-offline-repo.sh, Install Apps, selected the folder Repositorio_Offline_antiX, Add repo to list, RoxTerm opens and updates the list of repositories for the location where the files in the Repositorio_Offline_antiX folder, apt-Updater, Ok, Install Apps, in the selection list now have chromium and wine, I selected chromium, Ok, User password, Enter, some processes were run in the RoxTerm window, I didn’t I was able to read it very fast, the installation did not occur via my-offline-repo.sh.

With Synaptic, I clicked on the search and typed the name chromium, Ok, in the right column was listed chromium and chromium-common, I clicked on chromium, mark, the other was marked, then I clicked apply, apply and the installation was successful Chromium Version 71.0.3578.98 64 bits in Brazilian Portuguese.

In the Repositorio_Offline_antiX folder, it now has the amd64 folder (containing the wine and chromium packages), chromium_amd.repo, errors.log and wine_amd.repo.

The third option remains to be removed Remove repo from list.

Xecure, the program is moving towards perfection! So far I already know that I can separate each program and its dependencies in different folders or if I prefer I can leave everything in one folder just the way you programmed it.

It is hard to believe that in such a short time you have managed to do so much …

Words are missing to thank you …

Congratulations my friend. Thank you!

marcelocripe
    Original text in Brazilian Portuguese, translated into English by the Google translator.

————

Xecure e PPC,

Vou tentar resumir o resultado dos testes que eu consegui fazer e deixar para um outro momento para eu fazer o passo ou tutorial, conto com o apoio de vocês para que o FAQ ou tutorial fique tão bom quanto o programa.

Eu gostaria de começar pela tradução do LibreOffice, mas como ainda não é o momento, comecei com o Wine, eu tive algumas dificuldades para fazer a instalação e fazer o programa funcionar com a instalação no modo gráfico ou no modo teto online, nos testes que eu fiz em um outro momento e em outra instalação do antiX.

Primeiro teste:
    No computador que testei a nova versão my-offline-repo06.zip, havia recebido as instalações do dia 21-07-2020 dê:

Via terminal eu apliquei os comando:

No computador com acesso a internet, eu executei o my-offline-repo.sh, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX, digitei no campo Package Name: wine, cliquei em Update the package list, senha de usuário e Enter, buscou as atualizações nos repositórios, Ok em apt-Update, Download dependencies.

No computador sem acesso a internet, copiei e colei a pasta Repositorio_Offline_antiX, eu executei o my-offline-repo.sh que está em outra pasta, cliquei em Install from Repo, abriu outra janela, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX (a mesma criada no computador com acesso a internet que contém os pacotes), Add repo to list, senha de usuário, Install Apps, abre outra janela e o wine aparece na lista, selecionei o wine, Ok, uma janela do RoxTerm abriu e fechou muito rápido, eu infelizmente não consegui ler, a instalação não ocorreu via my-offline-repo.sh. É uma pena, falta pouco!

Mas seguindo as orientações anteriores, com o Synaptic, cliquei na busca e digitei o nome wine, na coluna direita foi listado libwine, wine e wine64, cliquei sobre wine, marcar e os outros foram marcados automaticamente, em seguida cliquei em aplicar e a instalação ocorreu com sucesso. No terminal apliquei o comando:

$ wine load {Enter}
    as root, please execute "apt-get install wine32"
    wine: cannot find L"C:\\windows\\system32\\load.exe"

A janela do wine foi exibida procedendo a configuração, na pasta /home/Usuario/.wine foi criada e encontrei o drive_c. Não consegui fazer mais testes neste Wine.

Segundo teste:

No computador com acesso a internet, eu executei o my-offline-repo.sh, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX, digitei no campo Package Name: chrome, cliquei em Update the package list, senha de usuário e Enter, buscou as atualizações nos repositórios, Ok em apt-Update, cliquei em Download dependencies, exibiu a mensagem chrome is NOT a valid package name., Sair, no campo Package Name: google-chrome, exibiu a mensagem google-chrome is NOT a valid package name., Sair, no campo Package Name: opera, exibiu a mensagem opera is NOT a valid package name., Sair, no campo Package Name: chromium, exibiu a mensagem Downloading chromium, Sim, o download iniciou e foi exibido o andamento do download, chromium was download, Ok, Fechar. Ainda no computador online, desabilitei a placa de rede para desconectar da internet, eu executei o my-offline-repo.sh, Install Apps, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX, Add repo to list, RoxTerm é aberto e atualiza a lista de repositórios para o local onde estão os arquivos da pasta Repositorio_Offline_antiX, apt-Updater, Ok, Install Apps, na lista de seleção agora possui chromium e wine, selecionei chromium, Ok, senha de Usuario, Enter, foram executados alguns processos na janela do RoxTerm, eu não consegui ler é bem rápido, a instalação não ocorreu via my-offline-repo.sh.

Com o Synaptic, cliquei na busca e digitei o nome chromium, Ok, na coluna direita foi listado chromium e chromium-common, cliquei sobre chromium, marcar, o outro foi marcado, em seguida cliquei em aplicar, aplicar e a instalação ocorreu com sucesso do Chromium Versão 71.0.3578.98 64 bits em Português do Brasil.

Na pasta Repositorio_Offline_antiX passou a ter a pasta amd64 (contendo os pacotes do wine e do chromium), chromium_amd.repo, errors.log e wine_amd.repo.

Falta testar a terceira opção Remove repo from list.

Xecure, o programa caminha para a perfeição! Até aqui eu já sei que consigo separar cada programa e suas dependências em pastas diferentes ou se eu preferir poderei deixar tudo em uma pasta só da forma que você o programou.

É difícil de acreditar que em tão pouco tempo você conseguiu fazer tanto …

Faltam palavras para te agradecer …

Parabéns meu amigo. Muito Obrigado!

marcelocripe
    Texto original no idioma português do Brasil, traduzido para inglês pelo tradutor do Google.

• This reply was modified 9 months, 2 weeks ago by marcelocripe.
    Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure and PPC,

I will try to summarize the results of the tests that I managed to do and leave for another moment for me to do the step or tutorial, I count on your support so that the FAQ or tutorial is as good as the program.

I would like to start with the translation of LibreOffice, but as it is not the time yet, I started with Wine, I had some difficulties to do the installation and make the program work with the installation in graphical mode or in online ceiling mode, in the tests that I did it at another time and in another antiX installation.

First test:
    On the computer that I tested the new version my-offline-repo06.zip, I had received the installations of the day 21-07-2020 give:

Via terminal I applied the commands:

On the computer with internet access, I ran my-offline-repo.sh, selected the Repositorio_Offline_antiX folder, typed in the Package Name: wine field, clicked Update the package list, user password and Enter, searched for updates in the repositories, Ok in apt-Update, Download dependencies.

On the computer without internet access, I copied and pasted the Repositorio_Offline_antiX folder, I ran my-offline-repo.sh which is in another folder, clicked on Install from Repo, opened another window, selected the Repositorio_Offline_antiX folder (the same folder created on the computer with internet access containing the packages), Add repo to list, user password, Install Apps, open another window and wine appears in the list, I selected wine, Ok, a RoxTerm window opened and closed very quickly, I unfortunately I was unable to read, the installation did not occur via my-offline-repo.sh. It is a pity, there is little left

But following the previous guidelines, with Synaptic, I clicked on the search and typed the name wine, in the right column was listed libwine, wine and wine64, I clicked on wine, mark and the others were automatically marked, then I clicked apply and the installation occurred successfully. In the terminal I applied the command:

$ wine load {Enter}
    as root, please run "apt-get install wine32"
    wine: cannot find L "C: \\ windows \\ system32 \\ load.exe"

The wine window was displayed, proceeding with the configuration, in the /home/Usuario/.wine folder was created and I found the drive_c. I couldn’t do any more tests on this Wine.

Second test:

On the computer with internet access, I ran my-offline-repo.sh, selected the Repositorio_Offline_antiX folder, typed in the Package Name: chrome field, clicked Update the package list, user password and Enter, searched for updates in the repositories, Ok in apt-Update, I clicked Download dependencies, displayed the message chrome is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: google-chrome field, displayed the message google-chrome is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: opera field, displayed the message opera is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: chromium field, displayed the message Downloading chromium, Yes, the download started and the download progress was displayed, chromium was download , Ok, close. Still on the online computer, I disabled the network card to disconnect from the internet, I ran my-offline-repo.sh, Install Apps, selected the folder Repositorio_Offline_antiX, Add repo to list, RoxTerm opens and updates the list of repositories for the location where the files in the Repositorio_Offline_antiX folder, apt-Updater, Ok, Install Apps, in the selection list now have chromium and wine, I selected chromium, Ok, User password, Enter, some processes were run in the RoxTerm window, I didn’t I was able to read it very fast, the installation did not occur via my-offline-repo.sh.

With Synaptic, I clicked on the search and typed the name chromium, Ok, in the right column was listed chromium and chromium-common, I clicked on chromium, mark, the other was marked, then I clicked apply, apply and the installation was successful Chromium Version 71.0.3578.98 64 bits in Brazilian Portuguese.

In the Repositorio_Offline_antiX folder, it now has the amd64 folder (containing the wine and chromium packages), chromium_amd.repo, errors.log and wine_amd.repo.

The third option remains to be removed Remove repo from list.

Xecure, the program is moving towards perfection! So far I already know that I can separate each program and its dependencies in different folders or if I prefer I can leave everything in one folder just the way you programmed it.

It is hard to believe that in such a short time you have managed to do so much …

Words are missing to thank you …

Congratulations my friend. Thank you!

marcelocripe
    Original text in Brazilian Portuguese, translated into English by the Google translator.

Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure e PPC,

Vou tentar resumir o resultado dos testes que eu consegui fazer e deixar para um outro momento para eu fazer o passo ou tutorial, conto com o apoio de vocês para que o FAQ ou tutorial fique tão bom quanto o programa.

Eu gostaria de começar pela tradução do LibreOffice, mas como ainda não é o momento, comecei com o Wine, eu tive algumas dificuldades para fazer a instalação e fazer o programa funcionar com a instalação no modo gráfico ou no modo teto online, nos testes que eu fiz em um outro momento e em outra instalação do antiX.

Primeiro teste:
    No computador que testei a nova versão my-offline-repo06.zip, havia recebido as instalações do dia 21-07-2020 dê:

Via terminal eu apliquei os comando:

No computador com acesso a internet, eu executei o my-offline-repo.sh, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX, digitei no campo Package Name: wine, cliquei em Update the package list, senha de usuário e Enter, buscou as atualizações nos repositórios, Ok em apt-Update, Download dependencies.

No computador sem acesso a internet, copiei e colei a pasta Repositorio_Offline_antiX, eu executei o my-offline-repo.sh que está em outra pasta, cliquei em Install from Repo, abriu outra janela, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX (a mesma criada no computador com acesso a internet que contém os pacotes), Add repo to list, senha de usuário, Install Apps, abre outra janela e o wine aparece na lista, selecionei o wine, Ok, uma janela do RoxTerm abriu e fechou muito rápido, eu infelizmente não consegui ler, a instalação não ocorreu via my-offline-repo.sh. É uma pena, falta pouco!

Mas seguindo as orientações anteriores, com o Synaptic, cliquei na busca e digitei o nome wine, na coluna direita foi listado libwine, wine e wine64, cliquei sobre wine, marcar e os outros foram marcados automaticamente, em seguida cliquei em aplicar e a instalação ocorreu com sucesso. No terminal apliquei o comando:

$ wine load {Enter}
    as root, please execute "apt-get install wine32"
    wine: cannot find L"C:\\windows\\system32\\load.exe"

A janela do wine foi exibida procedendo a configuração, na pasta /home/Usuario/.wine foi criada e encontrei o drive_c. Não consegui fazer mais testes neste Wine.

Segundo teste:

No computador com acesso a internet, eu executei o my-offline-repo.sh, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX, digitei no campo Package Name: chrome, cliquei em Update the package list, senha de usuário e Enter, buscou as atualizações nos repositórios, Ok em apt-Update, cliquei em Download dependencies, exibiu a mensagem chrome is NOT a valid package name., Sair, no campo Package Name: google-chrome, exibiu a mensagem google-chrome is NOT a valid package name., Sair, no campo Package Name: opera, exibiu a mensagem opera is NOT a valid package name., Sair, no campo Package Name: chromium, exibiu a mensagem Downloading chromium, Sim, o download iniciou e foi exibido o andamento do download, chromium was download, Ok, Fechar. Ainda no computador online, desabilitei a placa de rede para desconectar da internet, eu executei o my-offline-repo.sh, Install Apps, selecionei a pasta Repositorio_Offline_antiX, Add repo to list, RoxTerm é aberto e atualiza a lista de repositórios para o local onde estão os arquivos da pasta Repositorio_Offline_antiX, apt-Updater, Ok, Install Apps, na lista de seleção agora possui chromium e wine, selecionei chromium, Ok, senha de Usuario, Enter, foram executados alguns processos na janela do RoxTerm, eu não consegui ler é bem rápido, a instalação não ocorreu via my-offline-repo.sh.

Com o Synaptic, cliquei na busca e digitei o nome chromium, Ok, na coluna direita foi listado chromium e chromium-common, cliquei sobre chromium, marcar, o outro foi marcado, em seguida cliquei em aplicar, aplicar e a instalação ocorreu com sucesso do Chromium Versão 71.0.3578.98 64 bits em Português do Brasil.

Na pasta Repositorio_Offline_antiX passou a ter a pasta amd64 (contendo os pacotes do wine e do chromium), chromium_amd.repo, errors.log e wine_amd.repo.

Falta testar a terceira opção Remove repo from list.

Xecure, o programa caminha para a perfeição! Até aqui eu já sei que consigo separar cada programa e suas dependências em pastas diferentes ou se eu preferir poderei deixar tudo em uma pasta só da forma que você o programou.

É difícil de acreditar que em tão pouco tempo você conseguiu fazer tanto …

Faltam palavras para te agradecer …

Parabéns meu amigo. Muito Obrigado!

marcelocripe
    Texto original no idioma português do Brasil, traduzido para inglês pelo tradutor do Google.

Member
    XecureXecure

Thanks for the feedback, roky and marcelo.
    I will try to fix the install issue and see if I can add the antiX19 option for downloading updates.
    Also, I need to explain better in the help windows and maybe write a more detailed explanation in the readme.

systemd_241-7~deb10u4_i386.deb
    systemd-sysv_241-7~deb10u4_i386.deb
    systemd-timesyncd_245.6-1~bpo10+1_i386.deb

This is one of the big issues right now. I don’t want it to download systemd, mainly to avoid possible problems installing it by accident. I am afraid that remove any dependency containing the word systemd will not be enough, but I will have to test many things to make sure this doesn’t download.
    Thanks for confirming it, roky.

typed in the Package Name: chrome field, clicked Update the package list, user password and Enter, searched for updates in the repositories, Ok in apt-Update, I clicked Download dependencies, displayed the message chrome is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: google-chrome field, displayed the message google-chrome is NOT a valid package name., Exit, in the Package Name: opera field, displayed the message opera is NOT a valid package name.,

Right now I have only set it to check the APT package list before downloading and not the antiX package Installer program files. The repos include debian programs, antiX programs and some non-debian programs compiled by anticapitalista and team (and MX team). The proprietary ones like chrome, opera, etc. are NOT in the repos, but the antiX package installer has a very smart way of downloading them from the original websites or other sources. I will see if I can include that, but it will take some serious rethinking of how the program checks for valid package names and builds the needed dependency list. I will need some time to study this.

Install Apps, open another window and wine appears in the list, I selected wine, Ok, a RoxTerm window opened and closed very quickly, I unfortunately I was unable to read, the installation did not occur via my-offline-repo.sh. It is a pity, there is little left

Last major change broke the install directly from the app. Sorry for that. I was paying too much attention to make sure i386 (32 bit packages) and amd64 (64 bit packages) would separate into different folders to avoid possible problems when downloading/installing, I didn’t check properly if I could still install from the app. Again, sorry about this.
    I will try to fix this and upload a new version before the weekend finishes.

Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure,

Continuing testing on my-offline-repo06.zip

Name of the program I typed in the search: libreoffice, Download OK, Program listed in “Apps in repo” (chromium, libreoffice and wine), did not work via my-offline-repo.sh (opens and closes very quickly from RoxTerm), via AntiX Software Manager (cannot find the source of the files), via Synaptic when I mark for the installation displays the message “It is not possible to mark all packages for installation or update”, Close, does not keep the package checked when it displays the message , being unable to install.

Via terminal:

Usuariok @ antix: ~
    $ sudo apt install libreoffice {Enter}
    Reading package lists … Done
    Building dependency tree
    Reading status information … Ready
    Some packages could not be installed. This may mean that
    you requested an impossible situation or, if you are using the
    unstable distribution, that some required packages have not been
    created yet or have been removed from “Incoming”.
    The following information can help to resolve the situation:

The following packages have conflicting dependencies:
    libreoffice: Depends: libreoffice-base but will not be installed
    Depends: libreoffice-calc but will not be installed
    It depends: libreoffice-core (= 1: 6.1.5-3 + deb10u6) but 1: 6.4.1-1 ~ bpo10 + 1 is to be installed
    Depends: libreoffice-report-builder-bin but will not be installed
    Depends: libreoffice-writer but will not be installed
    It depends: libreoffice-avmedia-backend-gstreamer but it will not be installed or
    libreoffice-avmedia-backend-vlc but will not be installed
    Depends: python3-uno (> = 4.4.0 ~ beta2) but will not be installed
    E: Impossible to fix problems, you kept (hold) broken packages.

Thank you very much Xecure.

marcelocripe
    Original text in Brazilian Portuguese, translated into English by Google translator.

————

Xecure,

Continuando os testes no my-offline-repo06.zip

Nome do programa que digitei na busca: libreoffice, Download OK, Programa listado em “Apps in repo” (chromium, libreoffice e wine), não funcionou via my-offline-repo.sh (abre e fecha muito rápido do RoxTerm), via Gestor de Software do antiX (não consegue localizar origem dos arquivos), via Synaptic quando marco para a instalação exibe a mensagem “Não é possível marcar todos os pacotes para a instalação ou atualização”, Close, não mantém marcado o pacote quando exibe a mensagem, não sendo possível instalar.

Via terminal:

Usuariok@antix:~
    $ sudo apt install libreoffice {Enter}
    Lendo listas de pacotes… Pronto
    Construindo árvore de dependências
    Lendo informação de estado… Pronto
    Alguns pacotes não puderam ser instalados. Isto pode significar que
    você solicitou uma situação impossível ou, se você está usando a
    distribuição instável, que alguns pacotes requeridos não foram
    criados ainda ou foram retirados da “Incoming”.
    A informação a seguir pode ajudar a resolver a situação:

Os pacotes a seguir têm dependências desencontradas:
    libreoffice : Depende: libreoffice-base mas não será instalado
    Depende: libreoffice-calc mas não será instalado
    Depende: libreoffice-core (= 1:6.1.5-3+deb10u6) mas 1:6.4.1-1~bpo10+1 está para ser instalado
    Depende: libreoffice-report-builder-bin mas não será instalado
    Depende: libreoffice-writer mas não será instalado
    Depende: libreoffice-avmedia-backend-gstreamer mas não será instalado ou
    libreoffice-avmedia-backend-vlc mas não será instalado
    Depende: python3-uno (>= 4.4.0~beta2) mas não será instalado
    E: Impossível corrigir problemas, você manteve (hold) pacotes quebrados.

Muito obrigado Xecure.

marcelocripe
    Texto original em idioma português do Brasil, traduzido para o inglês por Google tradutor.

Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure,

About proprietary programs:

Right now I have only set it to check the APT package list before downloading and not the antiX package Installer program files. The repos include debian programs, antiX programs and some non-debian programs compiled by anticapitalista and team (and MX team). The proprietary ones like chrome, opera, etc. are NOT in the repos, but the antiX package installer has a very smart way of downloading them from the original websites or other sources. I will see if I can include that, but it will take some serious rethinking of how the program checks for valid package names and builds the needed dependency list. I will need some time to study this.

If you allow me to make some suggestions:

1-Do not include proprietary programs in this code at this time. Being able to make it work with the repositories you mentioned (debian, antiX and some non-debian programs compiled by the anti-capitalist and team (and team MX)), it must be quite a challenge to adapt the code for all these repositories, I imagine it is not something so that simple.

2-Another possibility, if you agree, would be to make another code at a different time for the repository for the proprietary programs, I hope it is possible to reuse the code. But if it is not possible, to have everything in one, there is no problem, if it is not possible to have another program to download the owners, in any case we will already have many possibilities with the free programs if my-offline-repoXX.zip is working perfectly .

3-Or if you can do at the end, a step by step or tutorial, including in this file, how to download the .deb or .tar.bz2 packages directly from the owners, how to convert from source code to .deb and how to complement the program with the necessary dependencies so that my-offline-repo06.zip can be used to install the proprietary programs. If you allow me, I want to help you make the description of my-offline-repoXX.zip.

For the time being, in the current version, i386 programs (32-bit packages) and amd64 programs (64-bit packages) are being downloaded in the amd64 folder, I observed this with wine, separating into different folders will be an even greater perfection in your code.

Continuing testing on my-offline-repo06.zip:

Name of the program I typed in the search: inkscape, Download occurred Ok, in the installation step the program was listed in “Apps in repo” (chromium, inkscape, libreoffice and wine), I selected inkscape, Ok, RoxTerm opened, listed the packages, asked if you want to continue, s (yes), working, unpacking, it was possible to install inkscape, apt-installer Finished, with my-offline-repo06.zip, Ok, the shortcut icon was added in the Menu, Applications, Graphics , Inkscape. The program opened normally and is in Brazilian Portuguese.

I hope that the successful installation of inkscape can give you some way to find out why it worked with my-offline-repo06.zip and the others did not.

For now only LibreOffice has been downloaded and it was not possible to install with my-offline-repo06.zip or Synaptic.

marcelocripe

———-

Xecure,

Sobre os programas proprietários:

Se você me permite apresentar algumas sugestões:

1-Não incluir os programas proprietários neste código neste momento. Conseguir fazer funcionar com os repositórios que você mencionou (debian, antiX e alguns programas não debian compilados pelo anticapitalista e team (e time MX)), já deve ser um grande desafio adaptar o código para todos estes repositórios, imagino que não seja algo tão simples assim.

2-Outra possibilidade, se você concordar, seria de fazer um outro código em um outro momento para repositório para os programas proprietários, eu espero que seja possível reaproveitar o código. Mas se não for possível, ter tudo em um, não tem problemas, se não for possível ter outro programa para baixar os proprietários, de qualquer forma já teremos muitas possibilidades com os programas livres se o my-offline-repoXX.zip estiver funcionando perfeitamente.

3-Ou se você puder fazer no final, um passo a passo ou tutorial, incluindo neste arquivo, como baixar os pacotes .deb ou .tar.bz2 direto dos proprietários, de como converter do código fonte para .deb e de como complementar o programa com as dependências necessárias para que o my-offline-repo06.zip possa ser usado para instalar os programas proprietários. Se você me permitir, eu quero ajudá-lo a fazer o descritivo do my-offline-repoXX.zip.

Por enquanto, na versão atual, os programas i386 (pacotes de 32 bits) e os programas amd64 (pacotes de 64 bits) estão sendo baixados na pasta amd64, observei isso com o wine, separar em pastas diferentes será uma perfeição ainda maior em seu código.

Continuando os testes no my-offline-repo06.zip:

Nome do programa que digitei na busca: inkscape, Download ocorreu Ok, na etapa de instalação o programa foi listado em “Apps in repo” (chromium, inkscape, libreoffice e wine), selecionei o inkscape, Ok, o RoxTerm abriu, listou os pacotes, perguntou se deseja continuar, s (sim), trabalhando, descompactando, foi possível instalar com o my-offline-repo06.zip o inkscape, apt-installer Finished, Ok, o ícone de atalho foi adicionado no Menu, Aplicações, Gráficos, Inkscape. O programa abriu normalmente e está em português do Brasil.

Eu espero que o sucesso da instalação do inkscape possa te dar algum caminho para descobrir porque este funcionou a instalação com o my-offline-repo06.zip e os outros não.

Por enquanto apenas o LibreOffice foi baixado e não foi possível instalar com o my-offline-repo06.zip ou com o Synaptic.

marcelocripe

Member
    XecureXecure

Do not include proprietary programs in this code at this time. Being able to make it work with the repositories you mentioned (debian, antiX and some non-debian programs compiled by the anti-capitalist and team (and team MX)), it must be quite a challenge to adapt the code for all these repositories, I imagine it is not something so that simple.

For APT repositories, it works all the same way (except backports, I need to see how anticapitalista does this). The antiX package installer has very specific download and install instructions for each program, which makes it an amazing and remarcable program. Each instruction is saved on a specific file, so I only need to create a separate function in the code to check the files and manage the download based on said instructions, but I will have to find a way to make it also build a dependency list for these special programs. It can be done but it will take time to understand and create.

I hope that the successful installation of inkscape can give you some way to find out why it worked with my-offline-repo06.zip and the others did not.

This is strange. I will chack this ot once I finish the next version.

For now only LibreOffice has been downloaded and it was not possible to install with my-offline-repo06.zip or Synaptic.

This is because the script downloads an old libreoffice version compared to the one antiX ships. Once I understand how to get it from Backports I will add that to the code.

Thanks for the feedback!

Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure,

If I managed to understand something about your previous text, then there are different repositories and different ways in which programs and dependencies are organized.

Using Synaptic or using my-offline-repo.sh to install the downloaded programs with my-offline-repo.sh, it was easy to install the programs with both (Synaptic and my-offline-repo.sh ), but if it is possible to do all the installations only with my-offline-repo.sh, this will be my main option, leaving Synaptic as the second option (all respect to the creators of this program), I would use it for cases of program installations that will not be possible with my-offline-repo.sh. I don’t know Synaptic, I started to get to know it with antiX, it’s not as intuitive as it seems, the main function I liked about it was to allow downloaded packages to remain in the / var / cache / apt / archives folder after installation .

What do you think of making a separate program for each of these repositories, or those that follow the same pattern, it would be possible to stay in the same program, the different ones would enter another program.

I had suggested 2 separate programs, but maybe 3 separate programs will be easier for you, the giant code should be more difficult to make any kind of correction, maintenance or adjustments.

I compare this with what I know HTML and CSS, when CSS came into being, as well, when I came into contact with the CSS language, the HTML page code got smaller, because the page styles would be in another file or in several separate files . I don’t know if this is the case to make it easier for you, different files to achieve different goals, maybe it would just be necessary to direct downloads of different files to the same folder.

But the organization of the download programs could be done in another way, if this would make it easier for you in terms of programming, it could be each program downloaded to a different folder, for example, I want to download the chromium, so I create a folder Chromium_07-26 -2020, with my-offline-repo.sh select the folder Chromium_07-26-2020, download it, then create another folder Update_antiX_07-26-2020, direct my-offline-repo.sh to download in this folder. This is logical for me, as I got used to it in MS Windows, but I don’t know if this is logical for a Linux distribution, which seems to be easier for me, it may not be easier for other users of my-offline-repo .sh, however, this is a matter of getting used to a different form of organization. But what we have to prefer is the way that will be the easiest to program.

What is your point of view on these suggestions, from the point of view of who is programming?

I hope I have collaborated with my suggestions.

If you want me to test more programs, please tell me what name I have to test, I still don’t know so many program names for Linux.

Thankful.
    marcelocripe

—————

Xecure,

Se eu consegui compreender alguma coisa sobre o seu texto anterior, então são repositórios diferentes e formas diferentes de como são organizados os programas e as dependências.

Usar o Synaptic ou usar o my-offline-repo.sh para fazer a instalação dos programas baixados com o my-offline-repo.sh, foi fácil de fazer a instalação dos programas com ambos (Synaptic e my-offline-repo.sh), mas se for possível fazer todas as instalações apenas com o my-offline-repo.sh, este será a minha principal opção, deixando o Synaptic como segunda opção (todo respeito aos criadores deste programa), eu o usaria para os casos de instalações de programas que não serão possíveis de serem feitas com o my-offline-repo.sh. Eu não domino o Synaptic, comecei a conhecê-lo com o antiX, não é tão intuitivo quanto parece, a principal função que gostei nele foi a de permitir que os pacotes baixados permanecem na pasta /var/cache/apt/archives após a instalação.

O que você acha de fazer um programa separado para cada um destes repositórios, ou os que seguirem o mesmo padrão, seria possível ficar no mesmo programa, os diferentes entrariam em outro programa.

Eu havia sugerido 2 programas separados, mas talvez será mais fácil para você 3 programas separados, o código ficando gigante deve ser mais difícil para fazer qualquer tipo de correção, manutenção ou ajustes.

Eu comparo isso com o que conheço HTML e CSS, quando surgiu o CSS, bem como, quando eu tive contato com a linguagem CSS, o código da página HTML ficou menor, pois os estilos da página estariam em outro arquivo ou em vários arquivos separados. Eu não sei se este é o caso para facilitar para você, arquivos diferentes para atingir objetivos diferentes, talvez só seria necessário direcionar os downloads dos arquivos diferentes para a mesma pasta.

Mas a organização dos programas dos downloads poderiam ser feita de outra forma, caso isso facilitaria para você na questão da programação, poderia ser cada programa baixado para uma pastas diferentes, por exemplo, quero baixar o chromium, então eu crio uma pasta Chromium_07-26-2020, com o my-offline-repo.sh seleciono a pasta Chromium_07-26-2020, faço a download, depois crio outra pasta Atualização_antiX_07-26-2020, direciono o my-offline-repo.sh para baixar nesta pasta. Isso é lógico para mim, pois me acostumei assim no MS Windows, mas eu não sei se isso é lógico para uma distribuição Linux, o que parece ser mais fácil para mim, pode não ser mais fácil para outros usuários do my-offline-repo.sh, contudo, isso é uma questão de se acostumar com uma forma de organização diferente. Mas o que temos que preferir é a forma que será a mais fácil você programar.

Qual o seu ponto de vista sobre essas sugestões, do ponto de vista de quem está programando?

Eu espero ter colaborado com as minhas sugestões.

Se você quiser que eu teste mais programas, por favor informe quais nome eu tenho que testar, eu ainda não conheço tantos nomes de programas para Linux.

Grato.
    marcelocripe

Member
    XecureXecure

if it is possible to do all the installations only with my-offline-repo.sh, this will be my main option

I have done a few tests, but I will need time to figure out what could be wrong. I spent too long trying to fix the new changes with the search function, so I will try checking the install options soon.

What do you think of making a separate program for each of these repositories, or those that follow the same pattern, it would be possible to stay in the same program, the different ones would enter another program.

Once I get the downloading working properly for antiX package installer related packages it will be included in the same script. Still a work in progress.

it could be each program downloaded to a different folder

For how it works now, this is not a good idea. Better to have all arch related files in the same folder to avoid problems and to save space. Having them in different folder will take way more MBs than having all the repo in the same folder. Maybe if later I set a separate “minimum dependency” option, this could work. I will need to investigate.

What is your point of view on these suggestions, from the point of view of who is programming?

I hope I have collaborated with my suggestions.

This is helpful. I need to know what you are searching for and your feedback guides me to produce better code/a better program.
    I doubt this project will ever get “big”, as I am making use of tools already in the system. For now it still is a “simple” program, if compared to other ones in antiX, but I think it is taking shape really well. Once I get things fixed and add the antiX package installer packages to download, then fixing things will be easier.

Version 0.8.2 : I have changed some things now for better use

– I have added a search function instead of hoping the user knows the package name. It may be a bit slow, but I am sure it will help. All APT packages will have this tag. Packages listed by antiX Package Installer will have the “PI” tag.
    – The search function is a bit “strict” by default, so that the packages found are limited. It helps filtering for packages. In the future I will add a “exact” and “loose” option so searching for packages is more flexible.
    – I have added the initial workings for antiX package Installer list of packages. Right now they will appear in the search results at the top, but I have had some trouble getting them to download properly, so right now they cannot be downloaded. I have tried to get better results for searching these programs, so hopefully it will be easy to use once it works. I have tested with “libreoffice port” for Portuguese (both pt and brazil options), “chrome google”, etc. Once I get them to download properly I will add this to the script.
    – I have added a filter option, so now systemd will no longer be downloaded.
    – I have taken away to option of downloading 32 bit packages in multiarch systems. It got too complicated, so no I have decided to only be able to download the packages that work for the specific System architecture. You shouldn’t notice any change yourself, as this was a “hidden” option I was working on and didn’t reveal.

Thanks for the feedback

Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure,

Maybe if later I set a separate “minimum dependency” option, this could work. I will need to investigate.

If you understand that it is better to leave everything (updates, programs and dependencies) in the same folder, this is not a problem for me, I just want to give you suggestions to collaborate, if I can make it easier for you it will be better. Investigate only if relevant, if my suggestion is useful.

This is helpful. I need to know what you are searching for and your feedback guides me to produce better code / a better program.
    I doubt this project will ever get “big”, as I am making use of tools already in the system. For now it is still a “simple” program, if compared to other ones in antiX, but I think it is taking shape really well. Once I get things fixed and add the antiX package installer packages to download, then fixing things will be easier.

The translation here was a little meaningless, I will try to answer with what I managed to understand. What I need and look for, you already know, a simple and safe way to download updates, programs and dependencies so that they can be installed on computers without internet access. In the previous version, I disconnected from the internet and managed to install it locally on the computer that has internet access, it is getting much better than I could imagine. As much as you doubt that the project is “big”, just because you are using tools that already exist in the system, I say that, sincerely, I would like to have knowledge at a level equivalent to yours, so that I would be helping you with the code. If you think about it, who did it before? The answer must be no one !? Putting it all together, converting various tools from text mode to graphical mode in a portable / executable program, I don’t see any other program that surpasses this one. The test I did with CubeGet was frustrated, I followed every step of the site, I did exactly what it explained on the site and it didn’t work. The my-offline-repo06.zip program worked partially, but it worked! For me it will be the tool that I will carry along with the antiX ISOs, with my-offline-repo.zip I will be able to do on antiX Linux what I did on MS Windows, offline installations and all this thanks to you! (Thank you!)

The program following this path:

– I have taken away to option of downloading 32 bit packages in multiarch systems. It got too complicated, so no I have decided to only be able to download the packages that work for the specific System architecture. You shouldn’t notice any change yourself, as this was a “hidden” option I was working on and didn’t reveal.

To prepare the repository of 32 or 64 bit versions you will need to be using the respective 32 or 64 bit system, if this makes it easier for you to proceed with the development, then it is better to leave it separate. The important thing is to work.

– I have added a search function instead of hoping the user knows the package name. It may be a bit slow, but I am sure it will help. All APT packages will have this tag. Packages listed by antiX Package Installer will have the “PI” tag.

In today’s tests with my-offline-repo-v08.zip, I managed to search: “libreoffcie”, then “opneoffice”, opera and finally “retroarch” (all without quotes), the search was fantastic, after selecting and press Ok, the program is missing option 3. Download. Unfortunately I was not able to download any of the programs, I was unable to see the files in the folder after clicking on the option 1.Update the package list. The search is better than Synaptic.

Do not miss the path and achievements of the previous version.

For APT repositories, it works all the same way (except backports, I need to see how anti-capitalist does this).

Could the anti-capitalist provide you with the necessary information you need to continue developing the program?

Thank you.
    marcelocripe
    Original text in Brazilian Portuguese, translated into English by Google translator.

————-

Xecure,

Maybe if later I set a separate “minimum dependency” option, this could work. I will need to investigate.

Se você entende que é melhor deixar tudo (atualizações, programas e dependências) em uma mesma pasta, isso não é problema para mim, eu só quero te dar sugestões para colaborar, se puder facilitar para você será melhor. Investigar só se for relevante, caso a minha sugestão seja útil.

This is helpful. I need to know what you are searching for and your feedback guides me to produce better code/a better program.
    I doubt this project will ever get “big”, as I am making use of tools already in the system. For now it still is a “simple” program, if compared to other ones in antiX, but I think it is taking shape really well. Once I get things fixed and add the antiX package installer packages to download, then fixing things will be easier.

A tradução aqui ficou um pouco sem sentido, vou tentar responder com o que eu consegui compreender. O que eu preciso e procuro, você já sabe, uma forma simples e segura de baixar atualizações, programas e dependências para poderem ser instaladas em computadores sem acesso a internet. Na versão anterior, eu desconectei da internet e consegui instalar localmente no computador que possui acesso a internet, está ficando muito melhor do que eu poderia imaginar. Por mais que você duvide que o projeto seja “grande”, só porque está usando ferramentas já existentes no sistema, eu digo que, sinceramente, eu gostaria de possuir conhecimento em nível equivalente ao seu, pois assim eu estaria te ajudando com o código. Se você parar para pensar, quem fez isso antes? A resposta deve ser ninguém!? Juntar tudo, converter várias ferramentas de modo texto em modo gráfico em um programa portátil/executável, eu não vejo outro programa que supere este. O teste que eu fiz com o CubeGet foi frustado, eu segui cada passo do site, eu fiz exatamente o que explicava no site e não funcionou. Já o programa my-offline-repo06.zip, funcionou parcialmente, mas funcionou! Para mim será a ferramenta que transportarei junto com as ISOs do antiX, com o my-offline-repo.zip eu vou poder fazer no antiX Linux o que eu fazia no MS Windows, instalações offline e tudo isso graças a você! (Obrigado!)

O programa seguindo este caminho:

Para preparar o repositório de versões 32 ou 64 bits será preciso estar utilizando o respectivo sistema de 32 ou 64 bits, se isso facilita para você avançar com o desenvolvimento, então é melhor deixar separados. O importante é funcionar.

Nos testes de hoje com o my-offline-repo-v08.zip, eu consegui buscar: “libreoffcie”, depois “opneoffice”, opera e por último “retroarch” (todos sem aspas), ficou fantástico a busca, após selecionar e pressionar Ok, só ficou faltando o programa possuir a opção 3. Download. Infelizmente eu não consegui baixar nenhum dos programas, eu não consegui ver os arquivos na pasta após clicar sobre a opção 1.Update the package list. A busca está melhor do que no Synaptic.

Não perca o caminho e as conquistas da versão anterior.

For APT repositories, it works all the same way (except backports, I need to see how anticapitalista does this).

Será que o anticapitalista poderia te fornecer as informações necessárias que você precisa para continuar o desenvolvimento do programa?

Obrigado.
    marcelocripe
    Texto original em idioma português do Brasil, traduzido para o inglês por Google tradutor.

Member
    XecureXecure

n today’s tests with my-offline-repo-v08.zip, I managed to search: “libreoffcie”, then “opneoffice”, opera and finally “retroarch” (all without quotes), the search was fantastic, after selecting and press Ok, the program is missing option 3. Download. Unfortunately I was not able to download any of the programs, I was unable to see the files in the folder after clicking on the option

Pay attention to the first column in the search results window. If it says PI, it uses antiX package Installer as “source” (download will not work until I get it fixed). If it says “APT”, it gets the package from the original repos (the old way). Download should work for APT packages.
    Select the option and hitting OK should start download. If it doesn’t, then maybe the problem is still gksu. Please, test it again (for APT results) when you have time, so I can fix this if it wont work for you.

I am encountering some trouble with some packages that demand a browser be installed. For example, libreoffice-help-pt-br (libreoffice help for the Brazilian language), tries to download firefox, firefox-esr, epiphany-browser, chromium and konqueror (about 800 packages). This is crazy. I will try setting a restriction for these packages.

About the packages from backports, reading how anticapitalista has done it in the packageinstaller-pkglist is good enough. The problem now is other packages that come from other sources. It will probably take me all week to figure this out, as there are 4 or 5 special cases (excluding VPNs, which I have discarded completely), so I should be able to create rules for each case.

Member
    XecureXecure

New version for when you have time to test, marcelocripe.

Now many options from the Package Installer work. Mainly the ones that don’t require any previous instructions before downloads and the ones that use backports. SO, now you will be able to download libreoffice Latest Brazilian language without a problem.

For packages with the “Latest” tag in Package installer, I would recommend downloading to a separate folder, to avoid any trouble with any other (non Libreoffice) backports dependencies installing on the offline computer. Your suggestion is good about keeping separate folders for separate things, mainly for packages coming from buster-backports.

What I was trying to explain in the post above about PI tag and APT tag is what you can see in the next picture:
    Package installer (PI) vs APT
    At the top you can see, on the left column, the tag “PI”. This means the package listed here comes from the Package Installer program.
    Below, you can also see the tag “APT”. This means the package comes from the main APT package list (antiX and debian repositories).
    ALL APT packages can be downloaded (with dependencies) using the program.
    Only a portion of “PI” packages can be downloaded using the current program. ALL Libreoffice packages are included in the downloadable list. Packages like gimp latest (comes from MX repo), opera (comes from opera repo), freeoffice, etc. CANNOT be downloaded yet (A message will pop up to inform you if you can download it or not).
    Also, all new packages downloaded should now install properly using the program (old .repo packages can be installed from synaptic, from the terminal, etc.).

my-offline-repo (0.8.7.1)
    Search:
    * Improving speed for Package Installer search
    * Great improvement in speed for subsequent PI searches
    * PI search ignores VPN (because downloading is too complicated)
    * Fixed filtering for non system architecture PI programs
    * Added search parameters used in search window

Downloading dependencies:
    * Processing Packages from PI to build dependencies – Case 1 Downloading debs with curl/wget
    * Processing Packages from PI to build dependencies – Case 2 Normal APT download
    * Processing Packages from PI to build dependencies – debian-backports
    * Created separate function for building dependency list

Updated installing from .repo
    * Added option for installing programs from multiple packages (for .repo install)

Please test when you have time if you can continue downloading dependencies normally. If you cannot (no window pops up asking for user password), I will default to su-to-root instead of gksu.

Member
    marcelocripemarcelocripe

Xecure,

I apologize, I’m late for tests, in the last few days I’m arriving very late from work. I am the most interested in this program, so I charge myself …

I managed to do a successful test with my-offline-repo-v08.zip, managed to download the translation and help in Brazilian Portuguese, then managed to install the translation.

Synaptic no longer complains about the 4 broken packages, referring to the tests I did, copying the packages from the / var / cache / apt / archives folder and installing via terminal with the command sudo dpkg -i * or sudo dpkg -i packagename1 dependency1 dependency2.

The first test with the new version my-offline-repo-0871.zip, opera appears in the list the “PI” on the left, after Ok displays the message “opera_64 from package installer cannot be processed.”, Did not start the download.

The second test with the new version my-offline-repo-0871.zip, inkscape appears in the list the “PI” on the left, after Ok displays the message “Program selected: inkscap …”, Yes, the download has started.

In the next few days I will continue testing with my-offline-repo-0871.zip.

Thank you.
    marcelocripe

————

Xecure,

Eu peço desculpas, estou atrasado nos testes, nos últimos dias estou chegando muito tarde do trabalho. Eu sou o maior interessado neste programa, por isso me cobro…

Eu consegui fazer um teste bem sucedido com o my-offline-repo-v08.zip, consegui baixar a tradução e a ajuda em português do Brasil, em seguida consegui instalar a tradução.

O Synaptic já não reclama mais dos 4 pacotes quebrados, referentes aos testes que eu fiz, copiando os pacotes da pasta /var/cache/apt/archives e instalando via terminal com o comando sudo dpkg -i * ou sudo dpkg -i packagename1 dependency1 dependency2.

O primeiro teste com a nova versão my-offline-repo-0871.zip, opera aparece na lista o “PI” a esquerda, após o Ok exibe a mensagem “opera_64 from package installer cannot be processed.”, não iniciou o download.

O segundo teste com a nova versão my-offline-repo-0871.zip, inkscape aparece na lista o “PI” a esquerda, após o Ok exibe a mensagem “Program selected: inkscap …”, Sim, iniciou o download.

Nos próximo dias continuo os testes com o my-offline-repo-0871.zip.

Obrigado.
    marcelocripe

Member
    marcelocripemarcelocripe

Hello Xecure, how are you?

Tests with my-offline-repo-0871.zip:

I created the My_Offline_Repo_0871 folder.

I ran my-offline-repo.sh, select the My_Offline_Repo_0871 folder, Package Name: mount, Search, Type: APT, Package: mountbox-antix, Description Gui to mount / unmount devices, I selected the mountbox-antix, Ok, Yes, displayed the Downloading box, Ok, in the folder My_Offline_Repo_0871 / amd64 there was no package “.deb”.

I ran my-offline-repo.sh, Package Name: freeoffice, Search, Type: PI, Package: freeoffice, selected the freeoffice, Ok, displayed the message box “freeoffice2018 from package installer cannot be processed”, Exit.

I ran my-offline-repo.sh, Package Name: xfe, Search, displayed the message box “xfe is NOT valid package name”, Exit.

I ran my-offline-repo.sh, Package Name: pcmanfm, Search, Type: PI, Package: pcmanfm, selected pcmanfm, Ok, showed the Downloading box, there were 0 (zero) packages, Yes, Ok.

I ran my-offline-repo.sh, Package Name: firefox, Search, Type: PI, Package: Portuguese (BR) _Default_Firefox_esr, Ok, showed the Downloading box, there were 0 (zero) packages, Yes, Ok.

I ran my-offline-repo.sh, Package Name: dvd, Search, Type: APT, Package: dvd + rw + tools, selected I clicked Ok, Yes, the Downloading box appeared: 11 packages, Ok, in the My_Offline_Repo_0871 folder / amd64 did not have any “.deb” packages.

The “.repo” files were created in the My_Offline_Repo_087 folder:
    dvd + rw + tools_amd64.repo
    mountbox-antix_amd64.repo
    pcmanfm_amd64.repo
    Portuguese (BR) _Default_Firefox_esr_amd64.repo

marcelocripe

————

Olá Xecure, tudo bem com você?

Testes com o my-offline-repo-0871.zip:

Criei a pasta My_Offline_Repo_0871.

Executei o my-offline-repo.sh, selecione a pasta My_Offline_Repo_0871, Package Name: mount, Search, Tipo: APT, Package: mountbox-antix, Descrição Gui to mount/unmount devices, selecionei o mountbox-antix, Ok, Sim, exibiu a caixa de Downloading, Ok, na pasta My_Offline_Repo_0871/amd64 não tinha nenhum pacote “.deb”.

Executei o my-offline-repo.sh, Package Name: freeoffice, Search, Tipo: PI, Package: freeoffice, selecionei o freeoffice, Ok, exibiu a caixa de mensagem “freeoffice2018 from package installer cannot be processed”, Sair.

Executei o my-offline-repo.sh, Package Name: xfe, Search, exibiu a caixa de mensagem “xfe is NOT valid package name”, Sair.

Executei o my-offline-repo.sh, Package Name: pcmanfm, Search, Tipo: PI, Package: pcmanfm, selecionei o pcmanfm, Ok, exibiu a caixa de Downloading, havia 0 (zero) pacotes, Sim, Ok.

Executei o my-offline-repo.sh, Package Name: firefox, Search, Tipo: PI, Package: Portuguese(BR)_Default_Firefox_esr, Ok, exibiu a caixa de Downloading, havia 0 (zero) pacotes, Sim, Ok.

Executei o my-offline-repo.sh, Package Name: dvd, Search, Tipo: APT, Package: dvd+rw+tools, selecionei cliquei em Ok, Sim, exibiu a caixa de Downloading: 11 pacotes, Ok, na pasta My_Offline_Repo_0871/amd64 não tinha nenhum pacote “.deb”.

Os arquivos “.repo” foram criados na pasta My_Offline_Repo_087:
    dvd+rw+tools_amd64.repo
    mountbox-antix_amd64.repo
    pcmanfm_amd64.repo
    Portuguese(BR)_Default_Firefox_esr_amd64.repo

marcelocripe

• This reply was modified 9 months, 1 week ago by marcelocripe.
    Member
    marcelocripemarcelocripe

Hello Xecure, how are you?

After doing several tests between the versions of my-offline-repo, I would like to suggest, if possible, uniting the best details and results of each version, uniting what worked, as I comment below:

In one of the versions, each step was listed, the program user needed to click on the buttons according to the sequence 1, 2, 3 and etc;

In one of the versions the user clicked on the button and it was displayed on the RoxTerm screen showing the changes in the local.list file located in /etc/apt/sources.list.d/, this I found fantastic, as I begin to understand what you is programming and what you need to change for antiX to understand that it is to search the files / packages “.deb” in the directory / folder that the user selected before clicking on the buttons that were enumerated until the corresponding button for the installation.

In the most recent version it has a search where the user can select a program with a name similar to the one entered, this is another evolution that was excellent.

Does the ATP and PI information refer to the repository being downloaded?

If I understand correctly, it may be easier for you to plan to organize the download of the packages for each program in different folders, or a download folder from APT and another download folder from PI. Even though this way they have repeated dependencies in different folders, I don’t see a problem, even though I know it will consume more space, but I have to help you by suggesting the easiest way for you to program, because the program running will help me a lot .

With what you commented, I understood that for you, the ideal condition would be to have a single folder to receive the download and resolve everything through the program code, regardless of the source of the repositories, everything would be resolved, but I don’t know if that will make it an extremely difficult obstacle for you to overcome in the program code.

For me, the ideal condition is to organize each program and its respective dependencies in separate folders, because this is how I think everything should be organized, I may be wrong, but my current view is this, I may be wrong in wanting to organize something is not meant to be organized like that, but when the my-offline-repo program is working correctly I know I can do it if I want to.

I need to explain a little how I can “see” things on Linux, but specific on antiX, with the file browser I can access the configuration folders and be able to make changes to the text files in the menus, on the taskbar and other configuration that you taught me in the other topic (https://www.antixforum.com/forums/topic/how-to-set-the-set-gfxmode-1024x768x16-1024×768/). Doing any type of editing or configuration in graphical mode I can do it with ease, not at the command prompt, I need to see what I’m editing. I believe that this may be the way that other colleagues who do not have full domain with the prompt can also make the settings in antiX. So if you need some manual actions for the program to work, if they can be in graphical mode with text file edits or commenting lines and inserting lines there is no problem Xecure, the important thing is that the program works in the best possible way.

Another suggestion, if the program already works to download the ATP list, if you feel better, you can complete this program and it can be called “my-offline-repo-apt” or whatever you prefer to call it, already another program may be “my-offline-repo-pi” or another name that identifies which repository will be downloaded.

You can answer my question, because I know that you have a greater view than I do about this Linux world. What percentage of the range of repositories and programs does the “my-offline-repo-apt” program reach (or download)?

If the answer is 50%, for me it is already an excellent value, but if the value is 70% or more, I tell you that a program is ready. Please Xecure remove the code from the PI part for me to do the APT tests.

What percentage of the range of repositories and programs will the “my-offline-repo-pi” program be able to reach (or download)?

I just don’t know if these are the best ways that I suggested, if they are the easiest ways for you to be able to program, I prefer to think that it is better to always think about the best way for you to program, then on how to use the program, the numbering and a file containing a well-described tutorial can be enough for any user to be able to operate your program.

I ask you not to misinterpret my words, even if translated … My goal is to help you as much as possible, since you are helping me developing this program.

Thank you.

marcelocripe

————-

Olá Xecure, tudo bem com você?

Após fazer vários testes entre as versões do my-offline-repo, eu gostaria de sugerir, se for possível, unir os melhores detalhes e resultados de cada versão, unir o que funcionou, conforme comento abaixo:

Em uma das versões cada etapa estava enumerada, o usuário do programa precisava clicar nos botões conforme a sequência 1, 2, 3 e etc;

Em uma das versões o usuário clicava no botão e era exibido na tela do RoxTerm mostrando as alterações no arquivo local.list localizado em /etc/apt/sources.list.d/, isso eu achei fantástico, pois começo a compreender o que você está programando e o que você precisa alterar para o antiX entender que é para buscar os arquivos/pacotes “.deb” no diretório/pasta que o usuário selecionou antes de clicar nos botões que estavam enumerados até o botão correspondente para a instalação.

Na versão mais recente possui a busca onde o usuário poderá selecionar um programa com nome semelhante ao que foi digitado, isso é outra evolução que ficou excelente.

A informação ATP e PI refere-se ao repositório que está sendo baixado?

Se eu entendi, talvez ficará mais fácil para você programar organizar o download dos pacotes de cada programas em pastas diferentes, ou uma pasta para download oriundos do APT e outra pasta para download oriundos do PI. Mesmo que desta forma tenham dependências repetidas em pastas diferentes, eu não vejo problema, mesmo eu sabendo que vai consumir mais espaço, mas eu tenho que te ajudar sugerindo o caminho que for mais fácil para você programar, porque o programa funcionando me ajudará e muito.

Com o que você comentou, eu compreendi que para você, a condição ideal seria ter uma única pasta para receber o download e resolver tudo por meio do código do programa, independentemente da origem dos repositórios seria tudo resolvido, mas eu não sei se isso se tornará um obstáculo extremamente difícil de ser superado por você no código do programa.

Para mim, a condição ideal é organizar cada programa e suas respectivas dependências em pastas separadas, pois é assim que eu acho que deveria ser tudo organizado, eu posso estar errado, mas a minha visão atual é essa, eu posso estar errado em querer organizar algo é não foi pensado em ser organizado assim, mas quando o programa my-offline-repo estiver funcionando corretamente eu sei que poderei fazer isso se eu quiser.

Eu preciso te explicar um pouco como eu consigo “enxergar” as coisas no Linux, mas específico no antiX, com o navegador de arquivos eu consigo acessar as pastas de configuração e poder fazer as alterações nos arquivos de texto do menus, da barra de tarefas e outros de configuração que você me ensinou no outro tópico (https://www.antixforum.com/forums/topic/how-to-set-the-set-gfxmode-1024x768x16-1024×768/). Fazer qualquer tipo de edição ou configuração no modo gráfico eu consigo fazer com tranquilidade, já no prompt de comando não, eu preciso ver o que estou editando. Acredito que isso possa ser a forma que outros colegas que não possuem total domínio com o prompt também consigam fazer as configurações no antiX. Então se for preciso algumas ações manuais para o programa funcionar, se puderem ser em modo gráfico com edições de arquivo de texto ou comentando linhas e inserindo linhas não há problema Xecure, o importante é o programa funcionar da melhor maneira possível.

Outra sugestão, se o programa já funciona para download da lista ATP, se você achar melhor, pode concluir este programa e ele pode ser chamado de “my-offline-repo-apt” ou da forma que você preferir chamá-lo, já o outro programa poderá ser o “my-offline-repo-pi” ou outro nome que identifique qual repositório que será baixado.

Você poderá responder a minha pergunta, pois eu sei que você possui maior visão do que eu sobre este mundo Linux. Qual é a porcentagem da gama de repositórios e programas que o programa “my-offline-repo-apt” consegue atingir (ou de fazer download)?

Se resposta for o valor de 50%, para mim já é um valor excelente, mas e se o valor for 70% ou mais, eu digo para você que um programa está pronto. Por favor Xecure retire o código da parte do PI para eu fazer os testes do APT.

Qual é a porcentagem da gama de repositórios e programas que o programa “my-offline-repo-pi” conseguirá atingir (ou de fazer download)?

Eu só não sei se esses são os melhores caminhos que eu sugeri, se são os mais fáceis para você poder programar, eu prefiro pensar que seja melhor sempre pensarmos na melhor forma para você programar, depois na forma de como usar o programa, a numeração e um arquivo contendo um tutorial bem descrito podem ser o suficiente para qualquer usuário poder operar o seu programa.

Peço para você não interpretar mal as minha palavras, mesmo que traduzidas … O meu objetivo é de te ajudar o máximo possível, já que você está me ajudando desenvolvendo este programa.

Muito Obrigado.

marcelocripe

• This reply was modified 9 months ago by marcelocripe.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 141 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.