IceWM saving settings with Preferences Menu

Forum Forums Official Releases antiX-19 “Marielle Franco, Hannie Schaft, Manolis Glezos” IceWM saving settings with Preferences Menu

• This topic has 32 replies, 8 voices, and was last updated Jan 5-6:32 pm by marcuscf.
Viewing 3 posts - 31 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Moderator

Thanks much anti! I installed the new 2.0.1 version from the stable repos and tested the perferences issue, and was able to change them, save them, test, change back, and save and retest, all good.

Marcuscf and Marcelo, can you verify the changes fixed the problem, please?

To see if you have icewm up to date, run

icewm -V

in a terminal.

Once its up to date it should say 2.0.1

Member
    marcelocripemarcelocripe

Dear colleagues,

Sorry for the delay to return to this topic.

On Saturday night (02-01-2021) I saw the answers from all of you, but as I spend a lot of time trying to understand the texts translated by the internet translators, it took me a while to produce this text, besides I type slowly and I waste a lot of time producing any text here on the forum, including this one. As I typed and read, the provider’s internet signal stopped working and only returned on Sunday and was even slower than usual. My other post topic probably went to the spam box and a Moderator or Forum Administrator was kind enough to make it visible, but it only happened on the 4th of January 2021 at 1:54 pm.

Responding in order:

@Xecure, thanks for explaining that it is not as simple to make this correction as I thought it would be.

@Skidoo, only “motivation” is not enough for me to learn in such a short time, so much technical knowledge that you all have. My goal is to be able to collaborate more and more. My view of antiX is still limited to what I learn from the community on a daily basis and what I can learn from other sources of knowledge (YouTube, instant messenger groups, etc.).

@Brian, reading your translated words “I used to routinely compile my own GNU instances”, I hope I can one day learn to compile. I still have a lot to learn …

@Rokytnji, I understood almost all the translation of his words, except “There are no LUGS in my area. I bet Marcel has some in his area though”. I read the articles, too bad that the http://www.linuxsp.org.br/ website is not working anymore. Whoever wrote the article for 1999 should already be trained and should not have more free time. I found the Lattes curriculum at https://bv.fapesp.br/pt/pesquisador/98928/rodrigo-bernardo-pimentel/, I don’t know if it’s the same person, considering that there are many people with names with the same names in Brazil. If he is the same person, he was no ordinary student, as he speaks four languages. I strive to speak and write the Brazilian Portuguese language correctly.
    I didn’t want you to spend that much time. I thought you were going to inform me of the location like this: /home/username_of_user/.icewm and edit the file “preferences”. As you had exemplified in the text “/home/harry/.icewm/preferences” I can already locate with SpaceFM because it has an address bar similar to Windows File Explorer. Xecure has trained me a lot and continues to teach me a lot … Some parts of antiX I got to know thanks to all the support I received since my arrival here at the forum in June 2020. In the last seven months I learned more, from than in years on Windows. Anyway, I thank you for your excellent explanation and the inclusion of the image. I participate in some “LUGs” and I didn’t even know about the existence and the meaning of this acronym until I read all the sites that you indicated. It is interesting that the site https://www.meetup.com/pt-BR/Sao-Paulo-Linux-Meetup/ has fewer members than in the instant messenger groups that I participate. Even though these groups are practiced by Brazilians and some Spanish speakers, I still can’t understand everything, the “world of Linux” dictionary is quite different between Linux distributions.

@Skidoo, it was good for you to describe a little of your journey and the difficulties in the compilation processes. I just ask myself: What will happen if the knowledge about this type of activity is not passed on? Who will make new compilations?

@BobC, I thank you for explaining me. I was able to understand better with the translation of his words. The course of the conversations between you and Skidoo I really couldn’t understand, due to my lack of knowledge about the subject matter. When I managed to finish reading the translation, Anticapitalista had already done all the work. (Thanks!). I will try to do the tests and thank you for teaching me to check the installed version.

My thanks to everyone who responded.

marcelocripe
    (Original text in Brazilian Portuguese)

———-

Caros colegas,

Desculpem-me pela demora para retornar a este tópico.

No sábado à noite (dia 02-01-2021) eu vi as respostas de todos vocês, mas como eu perco muito tempo tentando entender os textos traduzidos pelos tradutores da internet, demorou para eu produzir este texto, além do mais eu digito devagar e perco bastante tempo para produzir qualquer texto aqui no fórum, inclusive este. Enquanto eu digitava e lia, o sinal de internet do provedor parou de funcionar e só foi retornar no domingo e estava ainda mais lento do que o habitual. A minha postagem do outro tópico provavelmente foi para na caixa de spam e um Moderador ou Administrador do fórum fez a gentileza de tornar visível, mas isso aconteceu apenas no dia 04 de Janeiro de 2021 às 13h54min.

Respondendo pela ordem:

@Xecure, obrigado por me explicar que não é tão simples fazer esta correção como eu havia pensando que fosse.

@Skidoo, somente a “motivação” não é suficiente para eu aprender em tão pouco tempo, tanto conhecimento técnico que todos vocês possuem. O meu objetivo é poder colaborar sempre mais. A minha visão sobre o antiX ainda é limitada ao que aprendo com a comunidade no dia a dia e ao que eu consigo aprender por meio de outras fonte de conhecimento (YouTube, grupos de mensageiros instantâneos e etc.).

@Brian, lendo as suas palavras traduzidas “Eu costumava compilar rotineiramente minhas próprias instâncias do GNU”, eu espero poder um dia aprender a compilar. Eu ainda tenho muito o que aprender…

@Rokytnji, eu compreendi quase toda a tradução das suas palavras, exceto “There are no LUGS in my area. I bet Marcel has some in his area though”. Eu li as matérias, pena que o site da http://www.linuxsp.org.br/ não está funcionado mais. Quem escreveu a matéria do ano de 1999 já deve estar formado e não deve ter mais tempo livre. Eu encontrei o currículo Lattes em https://bv.fapesp.br/pt/pesquisador/98928/rodrigo-bernardo-pimentel/, não sei se é a mesma pessoa, haja vista que existem muitas pessoas com nomes homônimos no Brasil. Caso seja a mesma pessoa, não era um estudante comum, pois fala quatro idiomas. Eu me esforço para falar e escrever o idioma Português do Brasil corretamente.
    Eu não queria que você desprendesse tanto tempo assim. Eu pensava que você fosse me informar o local assim: /home/nome_de_usuario/.icewm e editar o arquivo “preferences”. Como você havia exemplificado em texto “/home/harry/.icewm/preferences” eu já consigo localizar com o SpaceFM por possuir a barra de endereço semelhante ao Explorador de Arquivos do Windows. O Xecure já me treinou bastante e continua me ensinando muito … Algumas partes do antiX eu passei a conhecer graças a todo apoio que eu recebo desde da minha chegada aqui no fórum em junho de 2020. Nos últimos sete meses eu aprendi mais, do que em anos no Windows. De qualquer maneira, eu agradeço por sua excelente explicação e a inclusão da imagem. Eu participo de alguns “LUGs” e nem sabia da existência e do significado desta sigla até ler todos os sites que você indicou. Interessante é que no site https://www.meetup.com/pt-BR/Sao-Paulo-Linux-Meetup/ possui menos membros do que nos grupos mensageiros instantâneos que eu participo. Mesmo estes grupos sendo praticado por Brasileiros e alguns falantes do idioma Espanhol, eu ainda não consigo compreender tudo, o dicionário do “mundo Linux” é bem diferente entre as distribuições Linux.

@Skidoo, foi bom você descrever um pouco da sua jornada e das dificuldades nos processos de compilação. Eu só me pergunto: O que acontecerá se o conhecimento sobre este tipo de atividade não for passado a diante? Quem fará novas compilações?

@BobC, eu agradeço por me explicar de uma forma simples. Eu consegui compreender melhor com a tradução das suas palavras. O desenrolar das conversas entre você e o Skidoo eu realmente não consegui compreender, devido a minha falta de conhecimento sobre o assunto tratado. Quando eu consegui concluir a leitura da tradução o Anticapitalista já havia feito todo o trabalho. (Obrigado!). Eu vou tentar fazer os testes e agradeço por ensinar a verificar a versão instalada.

Meus agradecimentos a todos que responderam.

marcelocripe
    (Texto original em idioma Português do Brasil)

Member

Wow, the fix is here, that was fast!

I have just tested it and it seems to work perfectly (it required a restart though, to be sure that updated version is running with no leftovers).

• This reply was modified 1 month, 3 weeks ago by marcuscf.
Viewing 3 posts - 31 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.