No HDD on installer

Forum Forums Orphaned Posts antiX-16 “Berta Cáceres” No HDD on installer

• This topic has 9 replies, 3 voices, and was last updated Jan 16-4:52 pm by marcelocripe.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Dogfish

Hi guys I try install my old laptop antix 16.But the installer doesnt show harddisk.Can you help me?

Forum Admin
      anticapitalista
        Helpful
        Up
        0
        ::

antiX-16 is no longer supported.
        The oldest supported version is antiX-19.

What does /etc/fstab show?

Philosophers have interpreted the world in many ways; the point is to change it.

antiX with runit - leaner and meaner.

Member
        Dogfish
          Helpful
          Up
          0

@anticapitalista I use antiX-16 because my CPU pentium-M,Non-pae CPU and my ram 768mb

Forum Admin
          anticapitalista
            Helpful
            Up
            0

Unsupported means no support so I can’t help you, sorry.
            Try antiX-19

Philosophers have interpreted the world in many ways; the point is to change it.

Member
            Dogfish
              Helpful
              Up
              0

@anticapitalista Does it support
              antiX-19 non-pae CPU?

• This reply was modified 1 week, 5 days ago by Dogfish.
              Forum Admin
              anticapitalista
                Helpful
                Up
                0

Yes if you use the 32 bit version

Member
                Dogfish
                  Helpful
                  Up
                  0

@anticapitalista thank you

Member
                  marcelocripe
                    Helpful
                    Up
                    0

Hello Dogfish.

Welcome to antiX Linux and the forum.

I don’t know how to write in English and I send my texts translated by the internet translator. I hope you can understand everything, if your native language is not English, please translate my original Brazilian Portuguese text directly into your language with the help of internet translators.

Try the 32-bit antiX 22 ful ISO as the anticapitalist guided you, if it doesn’t work, come back here and let us know with as much detail as possible.

marcelocripe
                    (Original text in Brazilian Portuguese language)

– – – – –

Olá Dogfish.

Seja bem-vindo(a) ao antiX Linux e ao fórum.

Eu não sei escrever em idioma Inglês e envio os meus textos traduzidos pelo tradutor da internet. Eu espero que você consiga compreender tudo, caso o seu idioma nativo não seja o Inglês, por favor, traduza o meu texto original em idioma Português do Brasil diretamente para o seu idioma com a ajuda dos tradutores da internet.

Tente a ISO do antiX 22 ful de 32 bits conforme o anticapitalista te orientou, se não funcionar, retorne aqui e nos informe com o máximo de detalhes.

marcelocripe
                    (Texto original em idioma Português do Brasil)

Member
                    Dogfish
                      Helpful
                      Up
                      1

@marcelocripe
                      thank you I install
                      antiX-22 and works flawlessly
                      gracias lo instalo antiX-22 y funciona perfectamente

Member
                      marcelocripe
                        Helpful
                        Up
                        0

@marcelocripe
                        thank you I install

This is excellent news. Now that you’ve successfully installed antiX, please read my real welcome that I extend to all newcomers to antiX and the antiX forum.

Regardless of your level of knowledge about GNU/Linux, I recommend you to read these excellent tutorials created by @PPC:

What is antiX and how to try it out or install it.
                        Short essential how-to list for the complete Linux newbie.
                        How-to install applications – 2020 version.
                        How to: correctly use antiX forum.

When I first started using antiX, I read the tutorials that PPC created, these readings saved me a lot of time and I think it saves time for any new antiX user. Your time will not be wasted with these readings, everything will seem to be much easier than you could imagine. You will not waste your time searching the internet or even creating new topics, on the contrary, you will gain a lot of time with these readings. I recommend you try desktops that have “zzz” in their name. I usually use zzz-IceWM or zzz-JWM or zzz-Fluxbox (each of these workspaces has its own characteristics and consumes more or less resources). zzzFM will be the default file manager on your desktop, it is very similar to other file managers in other GNU/Linux distributions and Windows XP. To access other antiX workspaces, click on Menu, Desktop, Other Desktops and click on the workspace name, instantly the workspace will be loaded.

Whenever you need to request help or technical support in this forum, explain in detail what is happening, do not mince words, be thorough when writing, inform the characteristics of your computer, such as brand and model. If possible, post the result of the command $ inxi -zv7 from the terminal, copy and paste it here in the message of the topic you are going to create in this forum.

When you start a topic or participate with a post, remember to check the option “Notify me of follow-up replies via email”, by checking this option, you will receive a message in your email box whenever there are replies from topic in question.

– – – – –

@marcelocripe
                        thank you I install

Esta é uma excelente notícia. Agora que você conseguiu instalar o antiX, leia a minha verdadeira boas-vindas que eu faço a todos os recém chegados no antiX e no fórum do antiX.

Independentemente do seu nível de conhecimento sobre o GNU/Linux, eu recomendo você ler estes excelentes tutoriais criados pelo @PPC:

What is antiX and how to try it out or install it.
                        Short essential how-to list for the complete Linux newbie.
                        How-to install applications – 2020 version.
                        How to: correctly use antiX forum.

Quando eu comecei a utilizar o antiX, eu li os tutoriais que o PPC criou, estas leituras me pouparam muito do meu tempo e acho que poupa o tempo de qualquer novo usuário do antiX. O seu tempo não será perdido com estas leituras, tudo parecerá ser muito mais fácil do que você poderia imaginar. Você não perderá o seu tempo com pesquisas na internet ou até mesmo em criar novos tópicos, ao contrário, você ganhará muito tempo com estas leituras. Eu recomendo você experimentar as áreas de trabalho que possuem “zzz” em seu nome. Eu costumo utilizar o zzz-IceWM ou zzz-JWM ou zzz-Fluxbox (cada uma destas áreas de trabalho possuem características próprias e consomem mais ou menos recursos). O zzzFM será o gerenciador de arquivos padrão da sua área de trabalho, ele é muito semelhante aos outros gerenciadores de arquivos das outras distribuições GNU/Linux e do Windows XP. Para acessar as outras áreas de trabalho do antiX, clique no Menu, Área de Trabalho, Alternar Entre as Áreas de Trabalho e clique sobre o nome da área de trabalho, instantaneamente a área de trabalho será carregada.

Sempre que você precisar solicitar ajuda ou suporte técnico neste fórum, explique com detalhes o que está acontecendo, não economize as palavras, seja minucioso ao escrever, informe as características do seu computador, como a marca e o modelo. Se for possível, poste o resultado do comando $ inxi -zv7 do terminal, copie e cole aqui na mensagem do tópico que você for criar neste fórum.

Quando você iniciar algum tópico ou participar com alguma postagem, lembre-se de marcar a opção “Notify me of follow-up replies via email”, marcando esta opção, você receberá uma mensagem na sua caixa de e-mail sempre que houver respostas do tópico em questão.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
                      • You must be logged in to reply to this topic.