Seja bem-vindo (a) ao antiX Linux e ao fórum (antiX 19, 21 e 22)

Forum Forums General Other Languages Portuguese Seja bem-vindo (a) ao antiX Linux e ao fórum (antiX 19, 21 e 22)

• This topic has 6 replies, 4 voices, and was last updated Mar 7-11:10 pm by chermany4ever.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    marcelocripe

Hello.

Welcome to antiX Linux and the Forum.

I don’t know how to write in English and send my texts translated by the internet translator. I hope you can understand everything. If your native language is not English, please translate my original Portuguese language text in Brazil directly into your language with the help of internet translators that you will get a much better result.

Regardless of your level of knowledge about GNU/Linux, I recommend you read these excellent tutorials:

What is antiX and how to try it out or install it.
      Short essential how-to list for the complete Linux newbie.
      How-to install applications – 2020 version.
      How to: correctly use antiX forum.

When I started using antix, I read the tutorials that the PPC created, these readings spared me a lot of my time and I think it saves the time of any new antix user. Your time will not be lost with these readings, it will seem to be much easier than you could imagine. You will not waste your time with internet searches or even create new topics, on the contrary, you will earn a lot of time from these readings. I recommend you try the work areas that have “ZZZ” in your name. I usually use the “ZZZ-Icewm” or “ZZZ-JWM” or “ZZZ-Fluxbox” (each of these work areas have their own characteristics and consume more or less resources). ZZZFM will be the default file manager in your desktop, it is very similar to other file managers from other GNU/Linux distributions and Windows XP. To access the other antix work areas, click the Antix menu (or right -click), desktop, switch between desktops and click on the work area name, instantly to desktop will be loaded.

In the Portuguese language area of this forum, there are several tutorials that may be useful for you . Use an automatic translator from the internet so you can understand the text.

Whenever you need to request technical help or support in this forum, explain in detail what is happening, do not save the words, be thorough when writing, enter the characteristics of your computer, such as the brand and the model. If possible, post the result of the command $ Inxi -zv7 of the terminal, copy and paste here in the message of the topic you create in this forum.

When you start a topic or participate with a post, remember to check the option “Notify Me of Follow-Up Replies via email”, marking this option, you will receive a message in your email box whenever there are answers from topic in question.

marcelocripe
      (Original text in Brazilian Portuguese language)

– – – – –

Olá.

Seja bem-vindo(a) ao antiX Linux e ao fórum.

Eu não sei escrever em idioma Inglês e envio os meus textos traduzidos pelo tradutor da internet. Eu espero que você consiga compreender tudo. Caso o seu idioma nativo não seja o Inglês, por favor, traduza o meu texto original em idioma Português do Brasil diretamente para o seu idioma com a ajuda dos tradutores da internet que você obterá um resultado muito melhor.

Independentemente do seu nível de conhecimento sobre o GNU/Linux, eu recomendo você ler estes excelentes tutoriais:

(O tópicos estão listados no texto em idioma Inglês)

Quando eu comecei a utilizar o antiX, eu li os tutoriais que o PPC criou, estas leituras me pouparam muito do meu tempo e acho que poupa o tempo de qualquer novo usuário do antiX. O seu tempo não será perdido com estas leituras, tudo parecerá ser muito mais fácil do que você poderia imaginar. Você não perderá o seu tempo com pesquisas na internet ou até mesmo em criar novos tópicos, ao contrário, você ganhará muito tempo com estas leituras. Eu recomendo você experimentar as áreas de trabalho que possuem “zzz” em seu nome. Eu costumo utilizar o “zzz-IceWM” ou “zzz-JWM” ou “zzz-Fluxbox” (cada uma destas áreas de trabalho possuem características próprias e consomem mais ou menos recursos). O zzzFM será o gerenciador de arquivos padrão da sua área de trabalho, ele é muito semelhante aos outros gerenciadores de arquivos das outras distribuições GNU/Linux e do Windows XP. Para acessar as outras áreas de trabalho do antiX, clique no menu do antiX (ou clique com o botão direito na área de trabalho), Área de Trabalho, Alternar Entre as Áreas de Trabalho e clique sobre o nome da área de trabalho, instantaneamente a área de trabalho será carregada.

Na área em idioma Português deste fórum, possui diversos tutoriais que podem ser úteis para você. Utilize um tradutor automático da internet para você poder conseguir entender o texto.

Sempre que você precisar solicitar ajuda ou suporte técnico neste fórum, explique com detalhes o que está acontecendo, não economize as palavras, seja minucioso ao escrever, informe as características do seu computador, como a marca e o modelo. Se for possível, poste o resultado do comando $ inxi -zv7 do terminal, copie e cole aqui na mensagem do tópico que você for criar neste fórum.

Quando você iniciar algum tópico ou participar com alguma postagem, lembre-se de marcar a opção “Notify me of follow-up replies via email”, marcando esta opção, você receberá uma mensagem na sua caixa de e-mail sempre que houver respostas do tópico em questão.

marcelocripe
      (Texto original em idioma Português do Brasil)

Member
      PPC

Hum… a ideia é optima – mas se estamos na parte em Português do forum, você deveria ter apenas o texto em pt_br, com os links incluidos. Idealmente, poderiam ser ligações para os textos traduzidos automaticamente…

P.

Member
        marcelocripe

A ideia quem teve foi o senhor Brian no tópico Too much sticky posts. Eu espero que as pessoas venham ler o texto completo para poder receber a minha verdadeira boas-vindas e chegar até os seus excelentes tutoriais. Eu tentei manter os tópicos com os vínculos ou as ligações (links) no texto em “pt_BR”, mas o programa do fórum bloqueou o envio me impedindo de postar.

Member
          appassionatopcmg

Ciao, nuovo utente Antix, sono veramente soddisfatto, posso fare tutto con il mio pc del 2009,grazie del supporto

Member
            chermany4ever

Hi guys. As I already talked about in my introduction thread, I’m new in the Linux world and I need help to set up the general system proxy. I decided to install antiX-19.5_x64-full because I saw a review on YouTube from two years ago and I really liked it. It’s very very light and I’m running it on a 2010 machine with a mechanical disk. Makes total sense to me.

I live on a large lot with several cabins that share the same wifi but I’m far from the router and that’s why I use my smartphone to repeat the signal ’cause my antenna doesn’t see it. The problem is that the apps I use to repeat wifi with the phone force me to use a proxy:port. Of course, when you install antiX 19.5 you have Firefox as the default browser and by changing the proxy and port in its net configs I can browse, but all the other functions, like installing other programs, remain blocked. With the help of some of the guys who replied to my introduction thread I’ve been able to figure out how to set up a proxy on linux, but for some strange reason I can’t get it to work. I don’t know if I’m doing something wrong. The fact is I’ve tried all the different combinations offered and I can’t get it to work. To see if the problem was the old version, I tried antiX-23.1_x64-base and again, I tried all the different ways they told me to and I couldn’t get it to work. Again, by changing the net config in Seamonkey I was able to browse, but all the other functions I need to connect for remain blocked.

Please help me. I know that when someone asks for help and can’t solve the problem some may think that you are badmouthing the distro, but believe me that’s not the case at all. Before deciding for antiX I tried many light distros to see which one would be the best for me and in none of them I could understand how to set the proxy as it’s very different from windows. I just want to learn how to fix this so I can continue to use antiX, get used to it, use it more often and leave windows behind. Thank you in advance.

Member
              marcelocripe

Please help me. I know that when someone asks for help and can’t solve the problem some may think that you are badmouthing the distro, but believe me that’s not the case at all. Before deciding for antiX I tried many light distros to see which one would be the best for me and in none of them I could understand how to set the proxy as it’s very different from windows. I just want to learn how to fix this so I can continue to use antiX, get used to it, use it more often and leave windows behind. Thank you in advance.

Chermany4ever, crie um tópico na área em idioma Inglês descrevendo com detalhes o seu problema e siga as instruções de como pedir ajuda no fórum “How to: correctly use antiX forum.”.

Chermany4ever, create a topic in the English language area describing your problem in detail and follow the instructions on how to ask for help in the “How to: correctly use antiX forum.” forum.

Member
                chermany4ever

Então está ótimo. Obrigado!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
                • You must be logged in to reply to this topic.