Seja bem-vindo (a) ao antiX Linux e ao fórum (antiX 23)

Forum Forums General Other Languages Portuguese Seja bem-vindo (a) ao antiX Linux e ao fórum (antiX 23)

• This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated Jan 17-4:21 pm by marcelocripe.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    marcelocripe

Hello.

Welcome to antiX Linux and the Forum.

I don’t know how to write in English and I translate my texts using on-line translators. I hope you can understand everything. If your native language is not English, please translate my original Brazilian Portuguese language text directly into your language with the help of on-line translators that- you will get a much better result.

Regardless of your level of knowledge about GNU/Linux, I recommend you read these excellent tutorials:

What is antiX and how to try it out or install it.
      Short essential how-to list for the complete Linux newbie- antiX 23 version.
      How to: correctly use antiX forum.

When I started using antiX, I read the tutorials that PPC created, doing that saved me a lot of time and I think it saves any new antiX user’s time. Your time will not be wasted with these readings, everything will seem to be much easier than you could imagine. You won’t waste your time researching on the Internet or even creating new topics, on the contrary, you will save a lot of time with these readings. I recommend that you use desktops that have names that start with “zzz”. I usually use “zzz-IceWM” or “zzz-JWM” or “zzz-Fluxbox” (each of these desktops has its own characteristics and consumes more or less resources). zzzFM is the default file manager on your desktop, it is very similar to the other file managers on other GNU/Linux distributions and Windows XP. To access other antiX desktops, click on the antiX menu (or right-click on the desktop) > Desktop > Other Desktops > click on the name of the workspace you want and you should switch to it instantly.

In the Portuguese language area of this forum, there are several tutorials that may be useful for you. Use on-line translators, so you can understand those texts.

Whenever you need to request technical help or support in this forum, explain in detail what is happening, do not save the words, be thorough when writing, enter the characteristics of your computer, such as the brand and the model. If possible, copy the result of the terminal command inxi -zv7, and paste here in the post that you created in this forum.

Do not trust all the information that is published on YouTube about antiX Linux, normally people who call themselves “reviewers” of GNU/Linux distributions do not know anything about the respective distribution and still propagate inaccurate or wrong information about the operational system.

When you start a topic or participate with a post, remember to check the option “Notify Me of Follow-Up Replies via email”, marking this option, you will receive a message in your email box whenever there are answers from topic in question.

marcelocripe
      (Original text in Brazilian Portuguese language)

– – – – –

Olá.

Seja bem-vindo(a) ao antiX Linux e ao fórum.

Eu não sei escrever em idioma Inglês e envio os meus textos traduzidos pelo tradutor da internet. Eu espero que você consiga compreender tudo. Caso o seu idioma nativo não seja o Inglês, por favor, traduza o meu texto original em idioma Português do Brasil diretamente para o seu idioma com a ajuda dos tradutores da internet que você obterá um resultado muito melhor.

Independentemente do seu nível de conhecimento sobre o GNU/Linux, eu recomendo você ler estes excelentes tutoriais:

What is antiX and how to try it out or install it.
      Short essential how-to list for the complete Linux newbie- antiX 23 version.
      How to: correctly use antiX forum.

Quando eu comecei a utilizar o antiX, eu li os tutoriais que o PPC criou, estas leituras me pouparam muito do meu tempo e acho que poupa o tempo de qualquer novo usuário do antiX. O seu tempo não será perdido com estas leituras, tudo parecerá ser muito mais fácil do que você poderia imaginar. Você não perderá o seu tempo com pesquisas na internet ou até mesmo em criar novos tópicos, ao contrário, você ganhará muito tempo com estas leituras. Eu recomendo você utilizar as áreas de trabalho que possuem “zzz” em seu nome. Eu costumo utilizar o “zzz-IceWM” ou “zzz-JWM” ou “zzz-Fluxbox” (cada uma destas áreas de trabalho possuem características próprias e consomem mais ou menos recursos). O zzzFM será o gerenciador de arquivos padrão da sua área de trabalho, ele é muito semelhante aos outros gerenciadores de arquivos das outras distribuições GNU/Linux e do Windows XP. Para acessar as outras áreas de trabalho do antiX, clique no menu do antiX (ou clique com o botão direito na área de trabalho), Área de Trabalho, Alternar Entre as Áreas de Trabalho e clique sobre o nome da área de trabalho, instantaneamente a área de trabalho será carregada.

Na área em idioma Português deste fórum, possui diversos tutoriais que podem ser úteis para você. Utilize um tradutor automático da internet para você poder conseguir entender o texto.

Sempre que você precisar solicitar ajuda ou suporte técnico neste fórum, explique com detalhes o que está acontecendo, não economize as palavras, seja minucioso ao escrever, informe as características do seu computador, como a marca e o modelo. Se for possível, poste o resultado do comando $ inxi -zv7 do terminal, copie e cole aqui na mensagem do tópico que você for criar neste fórum.

Não confie em todas as informações que são divulgadas no YouTube sobre o antiX Linux, normalmente as pessoas que se dizem “revisores” ou “analisadores” de distribuições GNU/Linux não conhecem nada sobre a respectiva distribuição e ainda propagam informações imprecisas ou erradas sobre o sistema operacional.

Quando você iniciar algum tópico ou participar com alguma postagem, lembre-se de marcar a opção “Notify me of follow-up replies via email”, marcando esta opção, você receberá uma mensagem na sua caixa de e-mail sempre que houver respostas do tópico em questão.

marcelocripe
      (Texto original em idioma Português do Brasil)

Member
      bernard

ok

Member
        marcelocripe
        Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
        • You must be logged in to reply to this topic.