Split: [HowTo] Install QEMU/KVM on RPi4

Forum Forums General Other Distros Split: [HowTo] Install QEMU/KVM on RPi4

Tagged: ,

• This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated May 11-5:02 pm by marcelocripe.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Marco.C

English translation by google, original text below.

Hello.

Guys, my knowledge in English is equal to zero and I also don’t know if the correct place to

post and here so I apologize in advance ok

I have an RPi4 with 4gb of memory, I’m studying shell script to automate

commands or install applications for example, I would love to create a machine

virtual with qemu to test these scripts without ending up messing up my usage system

main, for testing the commands a lot and mainly, testing the installation and

uninstalling apps I end up having to format and reinstall my system

on the sdcard, reducing its useful life, so I thought to create this VM on an external HD

to be able to delete and recreate the machine without running the risk of damaging my sdcard.

The detail is that I would like to create a raspberry pi with raspbian inside my RPi4

with raspbian ok?

I’ve already found several tutorials teaching how to create virtual machines (PC with Windows

inside MAC, RPi with raspbian inside Windows PC for example) but I didn’t find

RPI with raspbian (can be RPi2, 3 or 4 whatever) inside RPi 4.

Could anyone help?

In advance, thank you very much for your attention.

EM PORTUGUES

Tradução para ingles pelo google, texto original abaixo.

Ola.

Pessoal meu conhecimento em ingles e igual a zero e tambem não sei se o lugar correto de

postar e aqui por isso peço desculpas antecipadas ok

Tenho um RPi4 com 4gb de memoria, estou estudadando shell script para automatizar

comandos ou instalar aplicativos por exemplo, gostaria muito de criar uma maquina

virtual com o qemu para testar esses scripts sem acabar sujando meu sistema de uso

principal, por testar muito os comandos e principalmente, testar a instalação e

desinstalação de aplicativos acabo tendo que formatar e reinstalar meu sistema

no sdcard, diminuindo sua vida util, então pensei criar essa VM num HD externo

para poder apagar e recriar a maquina sem correr o risco de danificar meu sdcard.

O detalhe e que gostaria de criar um raspberry pi com raspbian dentro do meu RPi4

com raspbian ok?

Ja encontrei varios tutoriais ensinando como criar maquinas virtuais (PC com Windows

dentro do MAC, RPi com raspbian dentro do PC com Windows por exemplo) mas não encontrei

RPI com raspbian ( pode ser RPi2, 3 ou 4 tanto faz ) dentro do RPi 4.

Alguem poderia ajudar?

Desde ja, muito obrigado pela atenção.

Member
    iznit
    Helpful
    Up
    0
    ::

I have never used a RPi, but google search “install QEMU on Raspberry pi 4” shows results what seem to exactly answer the question.

Member
    marcelocripe
    Helpful
    Up
    0
    ::

Hello Marco.C.

Welcome to antiX Linux and the forum.

I also don’t know how to write in English and I send my texts translated by the internet translator. It is usually with automatic translations that I communicate here on the antiX forum, just be aware of the construction of the original text in Portuguese, both in terms of punctuation and typing errors, sometimes the automatic translator omits several words. Please read my original text in Brazilian Portuguese language.

Before commenting on your questions, please read these basic instructions:

Regardless of your level of knowledge about GNU/Linux, I recommend you read these excellent tutorials created by @PPC:

What is antiX and how to try it out or install it.
    Short essential how-to list for the complete Linux newbie.
    How-to install applications – 2020 version.
    How to: correctly use antiX forum.
    When I first started using antiX, I read the tutorials that PPC created, these readings saved me a lot of time and I think it saves time for any new antiX user. Your time will not be wasted with these readings, everything will seem to be much easier than you could imagine. You won’t waste your time searching the internet or even creating new topics, on the contrary, you will gain a lot of time with these readings.

I recommend you try out desktops that have “zzz” in their name. I usually use zzz-IceWM or zzz-JWM or zzz-Fluxbox (each of these desktops has its own characteristics and consumes more or less resources), zzz-FM will be the default file manager for your desktop, it it is very similar to the other file managers of other GNU/Linux distributions and Windows XP. To access other antiX workspaces, click on Menu, Workspace, Other Workspaces and click on the workspace name, instantly the workspace will be loaded.

Also read the tutorials that PPC created in the area at Portuguese language.

Whenever you need to ask for help or technical support, post the output of the terminal command $ inxi -Fxz, copy and paste it in the message of the topic you are going to create in this forum.

When you start a topic or participate with a post, remember to check the option “Notify me of follow-up replies via email”, by checking this option, you will receive a message in your email box whenever there are replies from topic in question.

I couldn’t use the virtual machine in antiX, because I learned in the topic How use Virtual Box in antiX the reason, I don’t have a motherboard with “Intel VT” or “MD-V” features. I don’t know if the RPi4 has this kind of support. To perform tests on antiX, I use antiX on the executable USB (LiverUSB) without persistence or I use the procedure from the video of the Frugal installation process of antiX Linux produced by Dolphin Oracle, I translated and adapted the subtitles to Brazilian Portuguese and you can download them from archive.org. I hope this will help you.

marcelocripe
    (Original text in Brazilian Portuguese language)

– – – – –

Olá Marco.C.

Seja bem-vindo(a) ao antiX Linux e ao fórum.

Eu também não sei escrever em idioma Inglês e envio os meus textos traduzidos pelo tradutor da internet. Normalmente é com as traduções automáticas que eu me comunico aqui no fórum do antiX, apenas fique atento na construção do texto original em idioma Português, tanto na pontuação quanto nos erros de digitação, por vezes o tradutor automático omite várias palavras. Por favor, leia o meu texto original em idioma Português do Brasil.

Antes de comentar sobre as suas perguntas, por favor leia estas instruções básicas:

Independentemente do seu nível de conhecimento sobre GNU/Linux, eu recomendo você ler estes excelentes tutoriais criados pelo @PPC:

What is antiX and how to try it out or install it.
    Short essential how-to list for the complete Linux newbie.
    How-to install applications – 2020 version.
    How to: correctly use antiX forum.

Quando eu comecei a utilizar o antiX, eu li os tutoriais que o PPC criou, estas leituras me pouparam muito do meu tempo e acho que poupa o tempo de qualquer novo usuário do antiX. O seu tempo não será perdido com estas leituras, tudo parecerá ser muito mais fácil do que você poderia imaginar. Você não perderá o seu tempo com pesquisas na internet ou até mesmo em criar novos tópicos, ao contrário, você ganhará muito tempo com estas leituras.

Leia também os tutoriais que o PPC criou na área em idioma Português.

Eu recomendo você experimentar as áreas de trabalho que possuem “zzz” em seu nome. Eu costumo utilizar o zzz-IceWM ou zzz-JWM ou zzz-Fluxbox (cada uma destas áreas de trabalho possuem características próprias e consomem mais ou menos recursos), o zzz-FM será o gerenciador de arquivos padrão da sua área de trabalho, ele é muito semelhante aos outros gerenciadores de arquivos das outras distribuições GNU/Linux e do Windows XP. Para acessar as outras áreas de trabalho do antiX, clique no Menu, Área de Trabalho, Alternar Entre as Áreas de Trabalho e clique sobre o nome da área de trabalho, instantaneamente a área de trabalho será carregada.

Sempre que você precisar solicitar ajuda ou suporte técnico, poste o resultado do comando do terminal $ inxi -Fxz, copie e cole aqui na mensagem do tópico que você for criar neste fórum.

Quando você iniciar algum tópico ou participar com alguma postagem, lembre-se de marcar a opção “Notify me of follow-up replies via email”, marcando esta opção, você receberá uma mensagem na sua caixa de e-mail sempre que houver respostas do tópico em questão.

Eu não consegui utilizar a máquina virtual no antiX, porque aprendi no tópico Como usar o Virtual Box no antiX o motivo, eu não possuo placa-mãe com os recursos “Intel VT” ou “MD-V”. Eu não sei se o RPi4 possui este tipo de suporte. Para realizar testes no antiX, eu utilizo o antiX no USB executável (LiverUSB) sem persistência ou utilizo o procedimento do vídeo do processo de instalação Frugal do antiX Linux produzido por Dolphin Oracle, eu traduzi e adaptei as legendas para o idioma Português do Brasil e você pode baixar no archive.org. Eu espero que isso te ajude.

marcelocripe
    (Texto original em idioma Português do Brasil)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.