Toolbar Icon Manager List for IceWM is not located for pt-BR

Forum Forums antiX-development Development Toolbar Icon Manager List for IceWM is not located for pt-BR

• This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated Apr 13-10:34 pm by marcelocripe.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    marcelocripemarcelocripe

Title: Toolbar Icon Manager List for IceWM is not located for pt-BR

Hey guys.

Testing the new version of the “Toolbar Icon Manager – TIM” for IceWM, I noticed that in the list that is displayed when clicking on the “+ Add Icons” button, the displayed texts are in English (Name) or in European Portuguese (Name[pt]), does not display texts in Brazilian Portuguese (Name[pt_BR]).

I performed the antiX update and restarted the computer, before proceeding with the tests on the 10th and 11-04-2021.

The tests I did were using the root administrator powers to edit the “.desktop” files that are in the “/usr/share/applications” and “/usr/share/applications/antix” folder:

1 I removed the entire line of the text “Name[pt]=”, leaving only the text contained in “Name=” and “Name[pt_BR]=”, saved the file, applied the command in the terminal $ sudo desktop-menu –write- out-global. The English language was displayed in the TIM list texts of the “.desktop” file in question.

2 I removed the entire line from the text “Name=”, leaving only the text contained in “Name[pt]=” and “Name[pt_BR]=”, saved the file, applied the command in the terminal $ sudo desktop-menu –write- out-global. The European Portuguese language was displayed in the texts of the TIM list of the file “.desktop” in question.

3 I removed the entire line from the text “Name=” and “Name[pt]=”, leaving only the text contained in “Name[pt_BR]=”, saved the file, applied the command in the $ sudo desktop-menu terminal – write-out-global. The texts in the “.desktop” file in question were not displayed in the texts in the TIM list.

4 I removed the entire line of the text “Name=”, leaving only the text contained in “Name[pt]=”, replaced the texts in “pt” with texts in “pt-BR” and included them in the line of “Name[pt]=”, I saved the file, applied the command to the $ sudo desktop-menu –write-out-global terminal. The Brazilian Portuguese language was displayed in the texts of the TIM list of the file “.desktop” in question.

After the icon is added to the toolbar, the text that is displayed when the mouse cursor remains on the icon is the text in the same language that is displayed in the list, that is, if the list is displayed in [pt], in the toolbar it will be displayed in [pt] and if it is displayed in [en], in the toolbar it will be displayed in [en].

I had done TIM tests on the versions that were developed and updated by @PPC, there was a merging in the display of the texts in the list, that is, in Brazilian Portuguese and in European Portuguese for the shortcut icons that have “Name[pt]=” and “Name[pt_BR]=”, that is, it was possible to choose with which language the user wanted the shortcut icon to be added, it just made the list a little more extensive.

The shortcut icon “control-panel.desktop”, created by PPC and me, has texts in the language “Name[pt_BR]=Painel de Controle”. The graphical interface of the Toolbar Icon Manager – TIM can display the texts that I entered on the transifex website in “pt-BR”, including the texts for the “? HELP” button, are in the language “pt-BR” and identical to the ones I entered on the transifex website. The problem occurs only in the list that is displayed, as can be seen in the screenshot below, the text that is displayed is “Name[pt]=Painel de Controlo”, format that is in “pt”.

Lista-do-Toolbar-Icon-Manager-em-pt-e-Nao-em-pt-BR-10-04-2021-1

Another example is the shortcut icon “spacefm-folder-handler.desktop”, it is missing the line “Name[pt]=”, it has texts in the language “Name [pt_BR] = SpaceFM open folder”, as can be seen in the capture screen below, the text that is displayed in the list is “Name = SpaceFM Open Folder”.

Lista-do-Toolbar-Icon-Manager-em-pt-e-Nao-em-pt-BR-10-04-2021-2

Comparing the “Toolbar Icon Manager-TIM” list with the “App Select” list, it can be seen that the list displays texts in the “pt-BR” language for the “Painel de Controle” and the “Date and Time” icon ( set_time-and_date.desktop).

Lista-do-App-Select-em-pt-BR-10-04-2021-1

Lista-do-App-Select-em-pt-BR-10-04-2021-2

Another problem I noticed is that the “.desktop” shortcut icons in the “/usr/share/applications/antix” folder are not displayed in the list.
    Does TIM have a problem identifying the localization of 4-letter languages?
    Is that why you do not display texts in “pt-BR”?
    Or, do we have other problems related to localization of languages ​​in antiX?

I hope you can understand my explanations.

marcelocripe
    (Original text in Brazilian Portuguese)

———-

Título: A lista do Gerenciador de Ícones da Barra de Ferramentas para o IceWM não está localizada para pt-BR

Olá pessoal.

Testando a nova versão do “Toolbar Icon Manager – TIM” para IceWM, observei que na lista que é exibida ao clicar no botão  “+ Adicionar Ícones”, os textos exibidos estão em idioma Inglês (Name) ou em idioma Português Europeu (Name[pt]), não exibe os textos em idioma Português do Brasil (Name[pt_BR]).

Eu realizei a atualização do antiX e reiniciei o computador, antes de prosseguir com os testes nos dias 10 e 11-04-2021.

Os testes que eu fiz foram utilizando os poderes de administrador root para editar os arquivos “.desktop” que estão na pasta “/usr/share/applications” e “/usr/share/applications/antix”:

1 Removi toda a linha do texto “Name[pt]=”, deixando apenas o texto contido em “Name=” e “Name[pt_BR]=”, salvei o arquivo, apliquei o comando no terminal $ sudo desktop-menu –write-out-global. O idioma Inglês foi exibido nos textos da lista do TIM do arquivo “.desktop” em questão.

2 Removi toda a linha do texto “Name=”, deixando apenas o texto contido em “Name[pt]=” e “Name[pt_BR]”, salvei o arquivo, apliquei o comando no terminal $ sudo desktop-menu –write-out-global. O idioma Português Europeu foi exibido nos textos da lista do TIM do arquivo “.desktop” em questão.

3 Removi toda a linha do texto “Name=” e “Name[pt]=”, deixando apenas o texto contido em “Name[pt_BR]=”, salvei o arquivo, apliquei o comando no terminal $ sudo desktop-menu –write-out-global. Os textos do arquivo “.desktop” em questão, não foram exibidos nos textos da lista do TIM.

4 Removi toda a linha do texto “Name=”, deixando apenas o texto contido em “Name[pt]=”, substituí os textos em “pt” por textos em “pt-BR” e os incluí na linha de “Name[pt]=”, salvei o arquivo, apliquei o comando no terminal $ sudo desktop-menu –write-out-global. O idioma Português do Brasil foi exibido nos textos da lista do TIM do arquivo “.desktop” em questão.

Após o ícone ser adicionado na barra de ferramentas, o texto que é exibido quando o cursor do rato permanece parado sobre o ícone é o texto no mesmo idioma que é exibido na lista, ou seja, se na lista é exibido em [pt], na barra de ferramentas será exibido em [pt] e se for exibido em [en], na barra de ferramentas será exibido em [en].

Eu havia feito testes do TIM nas versões que foram desenvolvidas e atualizadas pelo @PPC, ocorria uma mesclagem na exibição dos textos da lista, ou seja, em idioma Português do Brasil e em idioma Português Europeu para os ícones de atalho que possuem “Name[pt]=” e “Name[pt_BR]”, ou seja, era possível escolher com qual idioma o usuário desejava que fosse adicionado o ícone de atalho, apenas tornava a lista um pouco mais extensa.

O ícone de atalho “control-panel.desktop”, criado pelo PPC e por mim, possui textos em idioma “Name[pt_BR]=Painel de Controle”. A interface gráfica do Toolbar Icon Manager – TIM consegue exibir os textos que eu inseri no site transifex em “pt-BR”, inclusive os textos do botão “? AJUDA”, estão em idioma “pt-BR” e idênticos aos que eu inseri no site transifex. O problema ocorre apenas na lista que é exibida, como pode ser observado na captura de tela abaixo, o texto que é exibido é de “Name[pt]=Painel de Controlo”, formato que é em “pt”.

(Ver a URL da imagem no texto em idioma inglês)

Outro exemplo é do ícone de atalho “spacefm-folder-handler.desktop”, está sem a linha “Name [pt]=”, possui textos em idioma “Name[pt_BR]=SpaceFM abrir pasta”, como pode ser observado na captura de tela abaixo, o texto que é exibido na lista é o “Name=SpaceFM Open Folder”.

Comparando a lista do “Toolbar Icon Manager – TIM”, com a lista do “App Select”, pode ser observado que na lista exibe textos em idioma “pt-BR” para o “Painel de Controle” e do ícone Data e Hora (set_time-and_date.desktop).

Outro problema que observei é que não são exibidos na lista os ícones de atalho “.desktop” da pasta “/usr/share/applications/antix”.
    Será que o TIM possui algum problema para identificar a localização de idiomas com 4 letras?
    Será que é por isso que não exibe os textos em “pt-BR”?
    Ou, será que temos outros problemas relacionados à localização de idiomas no antiX?

Eu espero que consigam compreender as minhas explicações.

marcelocripe
    (Texto original em Português do Brasil)

Member

For problems like this, other testers may not be able to reproduce the same result. Ideally (and I am not scolding, just explaining), prior to reporting a “problem” one should REtest using a pristine operating system as a testbed ~~ to ruleout (eliminate) the possibility that some condition which is specific to the affected system has bred the problem.

Here, we must ruleout the possibility that one or more earlier, older, copies of same-named *.desktop are present in ~/.local/share/* and are overshadowing any newly installed (via package upgrades) “fixed” copies of the various *.desktop files pathed under /usr/share/applications/* (as noted in marcelocripe screenshot).

Member
    marcelocripemarcelocripe

Hi Skidoo,

Thank you for responding and for your explanations.

I can repeat these tests via the executable USB device/”Live USB”, update the system and check if the same problems happen.

As soon as I am able to test again, I return with the information from the new tests.

Grateful.

marcelocripe

———-

Olá Skidoo,

Obrigado por responder e por suas explicações.

Eu posso repetir estes testes via dispositivo USB executável/”Live USB”, atualizar o sistema e verificar se os mesmos problemas acontecem.

Assim que eu conseguir testar novamente, retorno com as informações dos novos testes.

Grato.

marcelocripe

Member

Hi Marcelo – I forced my script to use pt-BR language and tested this- I could not reproduce your problem- those menu entries appeared translated (despite not being translated in my native pt-PT 🙁 )

In Portuguese, to save you some time:

Olá, Marcelo- I forcei o script a usar pt-BR e testei isto- não consegui reproduzir o seu problema- essas entradas do menu surgiram traduzidas (apesar de não estarem traduzidas no meu pt-PT nativo 🙁 )

P.

Member
    marcelocripemarcelocripe

Hello, PPC. I managed to do the tests shown in the images below, they were on an antiX 19.3 that I installed 2 weeks ago that received the update today (13-04-2021). This computer received installations of application programs with internet connection (with “Synaptic” and “Package Installer”), and of course, it received some of its precious scripts (Thank you very much!).

Lista-do-TIM-em-pt-13-04-2021-1

Lista-do-TIM-em-pt-13-04-2021-2

Lista-do-TIM-em-pt-13-04-2021-3

Lista-do-TIM-em-pt-13-04-2021-4

Skidoo, if you find it necessary, I can do a test via executable USB device / ”Live USB”, update the system in a Spanish language containing 4 letters, check the shortcut icon “.desktop” if the text is the same as the country or if it is only in Spanish (es). What do you think I should do to collaborate with more information regarding the Toolbar Icon Manager for IceWM?

marcelocripe

———-

Olá, PPC. Eu consegui fazer os testes mostrados nas imagens abaixo, foram em um antiX 19.3 que eu instalei há 2 semanas atrás que recebeu a atualização de hoje (13-04-2021). Este computador recebeu instalações de programas aplicativos com conexão com a internet (com o “Synaptic” e com o “Package Installer”), e é claro, recebeu alguns dos seus preciosos scripts (Muito obrigado!).

(Ver as URLs da imagens no texto em idioma inglês)

Skidoo, se você achar necessário, eu posso fazer um teste via dispositivo USB executável/”Live USB”, atualizar o sistema em um idioma espanhol que contenha 4 letras, verificar no ícone de atalho “.desktop” se o texto está igual ao do país ou se está apenas em Espanhol (es). O que você acha que eu devo fazer para colaborar com mais informações a respeito do Gerenciador de Ícones da Barra de Ferramentas para o IceWM?

marcelocripe

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.